Jag

tycker väldigt illa om regn och måste på direkten ta tag i dagens uppgifter och börja fila på mitt och Js referat. Mitt första steg är ett blogginlägg, heja.


Tills nästa gång jag skriver och gnäller på allt regn som forsar ner i Europas grönaste stad (eller var det Nordens?) så ska jag googla och wikipedia som aldrig förr och se om det faktiskt är Sveriges regnigaste stad eller om det möjligtvis är Borås som snor åt sig den hatade förstaplatsen.

Sitter för tillfället och inbillar mig att jag mår lite dåligt, känner mig konstig och kanske kommer bli jättesjuk eftersom jag hade glömt att slänga föregående kaffefilter, vilket i sin tur gav upphov till en möglig massa i kaffekokaren som jag fann idag. Ja, jag har rengjort hela manicken och kört igenom den med bara vatten, men ändå. Ändå så känns det lite läskigt, jag har ju trots allt dragit till mig mögel de senaste dagarna. Mögelmacka här och för gammal mjölk där, är det ett tecken på att jag börjar bli gammal? Eller kanske ger det mig en hint om att jag är lite rädd för äldre.. saker här i livet? Allt kan överanalyseras, tro mig.

Helgen var, hur ska jag säga, lite grå trots att solen gjorde ett försök i lördags. Stallarna var en besvikelse i fredags (även om jag vet att det blir precis vad man gör det till), mina skor fanns inte i min storlek  lördags och av någon irriterande anledning så kan jag inte heller beställa dem via nätet för tillfället. Sängen, datorn och tv:n var till mitt ständiga förfogande både lördag och söndag som tur var och igår lyckades jag till och med koppla in datorn till tv:n för riktig biokänsla. Nu är det bara micron till micropopcornen som fattas.

Nu gäller det att hinka kaffe för jag ha bestämt mig att innan denna dag är slut så ska jag ha vänt mitt trista grå humör och riktigt skratta regnet rakt i ansiktet samtidigt som jag känner mig oslagbar. Första steget, publicera detta inlägg och börja analysera vad jag i fredags läste (och troligtvis läsa om just för at jag läste den i fredags) och sedan fundera på, stryka över och notera vad vi ska ha med i vårt referat.

Hey, ho, Lets go!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar dig. Jag saknar dig. Jag ska försöka komma snart. <3

2008-09-22 @ 22:20:15
Postat av: Annie

Hey honey. Snart snart snart ska jag trotsa regnet med dig. Det ska vi! Ska bli härligt, tyvärr kan jag nog inte ställa upp på att hångla i regnet, jag kan däremot sjunga en vacker sång när du kysser med någon annan i regnet. Frestad?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback