And nothing but the truth

Sjukligt god mat. Har ätit så jag håller på att spricka. Det märkliga är att hur mätt jag än är så blir jag alldeles för ofta sugen på socker efter att jag ätit vanilg mat. Inte om jag äter ett mellanmål utan bara när jag ätit middag eller lunchmat. Men med mina kalorifattiga köksskåp är det inte lätt att hitta något som innehåller socker på samma nivå som sötsaker så jag får helt enkelt stå ut. Kanske kaffe kan råda bot? Råda bot, märkligt ord.

Blev inte mycket klockare efter mötet om utlandsstudier idag. Vi blev nerskickade till International Office och de var ite heller till någon jättestor hjälp. Det enda de sa var att det kommer bli krångligt att hitta exakta kurser att tillgodoräkna, och tjena, som om vi inte märkt det. Nya tankebanor snurrar i mitt huvud och funderingar kring om det går att läsa dubbelt vissa kurser och åka utomlands för extra kurser finns också. Borde jag kanske ta mig till någon form av studiehandledare och undersöka olika möjligheter. Vad vet jag. Borde jag byta till vanliga informatörsprogrammet eller se mig om efter alternativ? Jag är en förvirrad människa, jag vet. Jag vill inte behöva förklara mig och svara på 100 olika frågor om varför och vad jag vill istället. Jag vet inte att jag vill något annat isället, just nu känns det bara ostimulerande att läsa till Informatör-FoU. Fråga mig inte varför, för jag vet inte. Fråga mig inte om jag ska hoppa av, jag har ingen aning. Jag leker med tanken, funderar över mina möjligheter och försöker sätta fingret på vad det är som inte stämmer. Kanske är det bara som vanligt, att jag aldrig kan bestämma mig. Men det borde ju i sin tur tyda på att jag kankse inte valt 100% rätt. Går det ens att göra det, välja rätt? Vara helt säker på sin sak. Jag har ingen aning. Jag vet inte ens vad jag kommer kunna jobba som om tre år. Hej Universitetsvärlden.

Grattis storebror. Du hade rätt, studenter på universitet vet inte ens varför de läser och vad de kommer bli.


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag tror att du behöver rätt mycket vin tillsammans med världens bästa Annie plus en massa goda drinkar.

Postat av: emma

Men lilla gumman, nu är det verkligen någonting som inte står rätt till.. Och ja, jag håller med Annie, vin och drinkar behövder du nog hälla i dig för att släppa tankarna en aning (fast detta kanske inte borde rekommenderas om du alltför ofta har beslutsångest för då får vi snart skicka iväg dig till AA istället :P) Själv är det hårdplugg som gäller för min del så något vin lär det inte bli för mig, iaf inte förrän nästa vecka. Är du upptagen i helgen förresten? Serveras ju tacos på Sivans på fredagens after school om du känner dig peppad? Fast isf får vi nog gå dit ett x antal timmar tidgare än sist :P Hör av dig! Puss

2008-10-22 @ 11:35:53
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback