Kina,

Jag skulle laddat upp bilderna från Lund förut, men det gjorde jag inte.

Idag är en sådan dag som det är självklart varför jag bor precis här och läser på universitet. Imorgon kanske är en dag som jag undrar varför jag inte väntade minst ett år till med att plugga för att istället pyssla med annat. Man vet liksom aldrig det med mig, när jag blir fundersam på mina val. Jag gillar att plugga, men jag vill ha ett jobb också. Jag skulle vilja spara ihop pengar och tid till en långresa i åtminstone halva världen men det går inte riktigt ihop sig när jag studerar på heltid (eller iallafall officiellt heltid). Jaja, kanske är jag bara lite nervös för att jag ska bo i samma stad i minst 2.5 år till utan några utsvävningar och flytter till varken Stockholm, Kos eller Oslo - som jag redan hunnit avverka på min adresslista. Nu vill jag inte flytta. Jag vill lära mig att bo.

Som ett steg i processen mot en egen hund ska jag någon gång i framtiden få ta hand om Annies underbara Maja en dag eller två. Detta sa hon i för sig bara i förbifarten under vår myskväll i måndags men förhoppningsvis står erbjudandet kvar. En hund skulle vara mer än mysigt många gånger, men kommer jag fixa snöiga, regniga, blöta och blåsiga gryningar (ja, åttatiden är för tillfället gryning i min värld)? Att vara hemma större delen av tiden istället för att flänga runt i halva Sverige är det minsta problemet. Jag skulle älska att ha en anledning att spendera med tid hemma. Hemma. Funderar jag seriöst på att skaffa en hund?

Studierna är lugna och intressanta nu. Jag känner mig hemma inom socialpsykologin och det är skönt att bara repetera och koncentrera sig på djupet istället för att plöja litteratur. Fältarbetet kommer att gå som en dans, gruppen är bra och ideén är stabil. Det kommer bli bra.

Kroppen är helt slut efter kvällens stenhårda BodyPump och sista vakna timmen kommer spenderas framför det löjliga men ack så fängslande Gossip Girl. Sleep tight.



Kommentarer
Postat av: Annie

Erbjudandet står kvar. När du vill. Sa det tom till Andreas. Han sa att det fick du gärna, bara du inte har henne för länge. haha. Han har blivit riktigt förälskad i Maja. Jag ska berätta, lugn, bara lugn. Du, jag har lärt mig andas så som du ville.plus att jag kommit på namnet : Chi gong. Är det bra?

Postat av: Machmud

Feedtv har kommit till användning förstår jag!

2008-10-31 @ 21:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback