Mys

Ibland vill jag sluta läsa på universitet för att istället börja jobba och tjäna pengar igen. För pengarna skulle jag resa till alla platser i världen som jag vill, se en fotbollsmatch i Milano, spana in vad Carro gör i Australien och ta en shoppingresa till New York i sköna maj. Jag vill iallafall mycket.


Pappa lyckades glömma vårt tv-kort hos storebror igår vilket resulterat i att vi inte har någon tv i huset. Jag får hålla tillgodo med min käresta, min laptop, och tackar mitt sjätte sinne som fick mig med att ta med den överhuvudtaget. Föresten så har jag börjat smida en plan. Jag ska undersöka om jag kan läsa den delkurs som fattas för att jag ska ha klarat Psykologi A. De verkar inte vara precis exakta här som på SU men det är inte omöjligt att det går att pyssla ihop till våren.

Eftersom jag äntligen mår lite bättre i halsen så har jag och mamma spenderat dagen på A6. Och jag frågar mig, hur kan du inte veta vad A6 är Josefin? Det är ju IG i shoppinggeografi så det bara ryker om det, DÅLIGT. När jag stod och tvättade händerna inne på damernas utanför IKEA hör jag "Martina?" från en välbekant stämma. Jag kikar upp med förvåning, som snart övergår i ett stort lyckligt leende, och ser Annie stå där i kön. Ibland är världen mindre än vanligt och sammanträffanden fler än en vanlig söndag må jag säga. Utöver det så inhandlade jag blommor både till mitt badrum och köksbord, korgar till badrumshyllan, doftljus och två mysiga röda ljuslyktor. Var även på jakt efter en lampa som än så länge bara finns i min fantasi, men den ska letas upp! Och det är förhoppningsvis snart eftersom klockan hoppade bakåt inatt och gjorde det om möjligt ännu mörkare om  eftermiddagar och kvällar. Nu finns det planer planterade om vad jag ska göra med mina kvarvarande utrymmen av lägenheten som är lite för tomma. Väggen bakom köksbordet ska fyllas ut med en hylla som inte är inhandlad på grund av tajt studentekonomi och en mamma som säger "en sån där tar ju bara en timme att snickra ihop!". Ja men mamma, gör gärna det då om det nu är så enkelt. Hyllan ska fyllas av böcker, glas, foton och annat smått och gott, och bredvid i hörnet ska min fantasilampa stå (det är en lampa över bordet, på fot, förtår ni). I fönstret ska små glasbollar upp (som jag hittade på Village idag men som mamma så promp redan hade hemma i en garderob så det börhövde jag ju inte köpa, och som hon nu sprungit runt och letat efter sedan vi kom hem), som ska lysas upp av värmeljus och annat pyssel. Två saker till behövs innan jag kan känna höstmys och det är en gigantisk helfigurspegel (upphittad på IEMS, ska nu bara finansieras. Kanske ska hälsa på farfar imorgon?) och en vacker och harmonisk tavla som ska hänga på väggen över sängen. Sen, kan jag mysa hela hösten och vintern även om jag inte är en snö-mörker-regn-och-rusk-fantast. För jag gillar ju faktiskt värmeljus. Och min lägenhet.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback