USandA - here I come!

Jag är lycklig. Förra veckan fick vi veta att det kommer vara möjligt för oss som läser IPfou att inte bara göra vår C-uppstas ute på fältet termin sex, utan även att läsa en termin utomlands under nästa vår. Lycka! Nu börjar grävandet bland 100-tals universitet och 1000-tals kurser för att hitta delkurser som stämmer överrens med de som vi skulle läsa här hemma i Växjö under ämnet Freds och Utvecklingsstudier. Det kommer att bli ett pyssel i några veckor framöver eftersom ansökan ska vara inne redan den 15 november i år (för studier 2010!) och redan har jag tyvärr fått väja bort två undiversitet i närheten av New York. Som det ser ut just nu så kommer det att vara väldigt svårt, om ens möjligt, att hitta kurser inom ämnet i de få skolor som ligger på behändigt avstånd från drömmarnas stad NY. Alla ni som varit i USA får mer än gärna höra av er om var ni varit och vad ni tycker om den eller de städerna!

Tisdagskvällen har varit lite.. Förvirrad. Omvärldsanalysen snurrade runt så pass i mitt huvud så jag var tvungen att ringa min guru inom utrikesanalyser, Kina. Tack gode värld att jag har dig. Men nu har vi kikat på finanskrisen lite mer och särskilt Island och hur allt påverkar Sverige. Tråkigt att jag är så fruktansvärt dåligt insatt i internationella händelser och politik överhuvudtaget bara.

Nu ska det däremot bli ändring på det, jag sitter med ett glas vin och väntar på flickorna. Inte omöjligt att det blir en sväng till Stallarna ikväll för att fira Sandras beslut att stanna kvar i Växjö, det gillar jag! Känner mig inte särskilt förberedd för morgondagen men jag känner att det kommer ordna sig, jag gillar att improvisera. Jag tror att jag till och med är relativt bra på det, att anpassa mig efter situationen och helt enkelt hittar på.

Nu ringde telefonen, hej på en stund!

Kommentarer
Postat av: kina

Ser SÅÅÅÅ mycket fram emot att du ska komma, you have no idea!

Postat av: Anonym

jag har bloggsjukan varje dag. måste avvänja mig från substantivsjukan! haha. du är störd. jag vilar tills fredag i alla fall tror jag;) tack själv för maten. pussipuss

2008-10-08 @ 22:49:01
Postat av: Annie

det börjar gå över lite nu, fast bara lite. Vilken underbar känsla. Eller?

2008-10-08 @ 23:18:01
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback