Rosenström, Björn. Kärlekens ekvation

"En gång är ingen gång, två är lika med noll." Så långt är vi alla med. Men vad följer efter det? Enligt regelboken som jag läst så betyder tre gånger definitivt något mer, och om man multipicerar  dessa med ytterligare två (som det faktiskt så lyckosamt varit varje gång) så blir det en himlans massa gånger. Summa sumarum: vad hände? Jag kan inte släppa denna lilla del i mitt liv (som för övrigt tagit mycket mer plats i betänketid än i faktiska händelser) och denna analysering kommer att fortskrida till den dag då ekvationen är löst. Jag kan för dagen inte bry mig särskilt mycket om själva svaret, eftersom x idag mest handlade om en något osymmetrisk ansiktsdel stor om jag inte lagt märke till förut. Så, skam den som ger sig, en dag ska jag förklara för er vad uträkningen gav för resultat och samtidigt skriva en bok som behandlar ovanstående ämne; Kärlekens ekvation.

Jag skulle vilja avlsuta dagens lektion med några kloka ord som min kära vän Tobbe yttrade för ett tag sen då vi pratade om tjejer, killar och nummerbyte.

"Ta aldrig en bruds nummer om du  bara vill ligga med henne. Byta nummer, det gör man ju när man ska gifta sig!"

Och med det sagt så är det väl bara att hoppas att även mina grannar läser min blogg. En extra lite länk på Facebook kan i det här läget komma väl till pass.

På återseende.



Kommentarer
Postat av: Your Biaaatch

"Nu du kärring får du ta och dämpa dig,

jag orkar inte höra på ditt tjöt"



Det är ju också en bra och kanske passande refräng!

2008-10-23 @ 16:44:20
Postat av: Emma

En gång är ingen gång, två är mer än en tillfällighet har jag hört att det heter..:)

2008-10-23 @ 23:28:11
Postat av: kina

för en vecka sedan var du här - och jag var lika onykter då som nu.. btw - kan you maila bilderna till moi? merci beaucoup! [email protected]

2008-10-24 @ 00:59:19
URL: http://kina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback