Inspiration

Jag blir grymt peppad på träningen, och särskilt löpningen, när jag läser Annas blogg. Det måste ju helt enkelt vara så mycket roligare att träna för ett visst mål än att bara köra på för att bli mer vältränad och må bra. Dags att sätta upp ett mål alltså, vad det blir återstår att se.


Ibland undrar jag hur jag är funtad. Uppsatsen som jag jobbat med sedan i torsdags är och förblir halvdålig utan bra faktainnehåll (väldigt vacker utfyllnad dock). Samtidigt så verkar mitt tal om samma ämne, som ska framföras under fem minuter imorgon, ha formats till något relativt bra. Och det skrevs idag på en timma. Enkel matte? Icke. Eller så tyder det helt enkelt på att jag borde skjuta upp allting till dagen före. Att delkursen börjar närma sig sitt slut är riktigt skönt. Nu dröjer det till mitten av december innan vi återigen ska kämpa oss igenom en kurs i "Att tala och skriva".

I helgen ska jag alltså fira att det är mellan-två-kurser-helg och åka iväg på en liten tågluff. Första stopp är Lund för att hälsa på min Kina en natt och på fredag luffar jag vidare till Helsingborg för att träffa stora delar av Kos-gänget. På kvällen vankas fest eftersom Karsten fyller 25! Och där kom jag på att 25-års present inte är inhandlad än.. Jag har heller inte hunnit ägna temat för festen en tanke, någon som vet något som är tyskt? Vad som helst går bra.

Hemresan kanske måste ske redan på lördag eftersom mötet om utlandstudier närmar sig. På tisdag ska vi presentera de olika kurser och universitet som vi hittat, och sedan få godkännande om kurserna kan tillgodoräknas eller ej. Sen dyker mamma och pappa upp på söndag med och kanske till och med bror min, trevligt!

Nu är det dags att lägga ifrån sig datorn och försöka sova. Jag har tänkt hinna med mycket imorgon, biblioteket ett par timmar innan lunch för att leta efter ett citat i Herr Hellspongs retorikbok och öva på talet. Heja framförhållning!

Någon som kan ringa och väcka mig sju imorgon?


Kommentarer
Postat av: Anonym

du ska väcka mig!!!

Postat av: kina

men gumman absolut inte!! jag ser såååå mycket fram emot att du kommer! you'll save me big time.

2008-10-15 @ 02:06:05
URL: http://kina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback