Hitta lugnet

Jag kanske inte borde gå Informatör. Jag tycker inte om att skriva tråkiga uppsatser om ännu tråkigare saker. Jag tycker om att skriva om saker som intresserar mig och i sammanhang där jag får använda alla "för akademiska ord" som jag vill. Jag kanske skulle läsa ekonomi, om jag då hade läst matte c förstås. Eller så kanske jag ska läsa det där programmet för europastudier som jag hade som andrahandsval. Borde jag flytta upp till Skellefteå och bli spateraput som jag egentligen drömmer om? Om jag fortsätter tänka på det här så kommer jag hoppa av, så bra känner jag mig själv. Sveriges veligaste människa skulle jag kunna titulera mig som, med ett stort lass beslutsångest. Det är ganska typiskt mig att börja på nya äventyr och aldrig fullfölja dem och vad är det som säger att mönstret har brutits?

Jag lever med förhoppningen att någonstans ska allting bara falla på plats, helt utan ansträning, och jag letar fortfarande efter den platsen. Har hört rykten om att den ligger någonstans utanför vårt universum och inte existerar. Någon påstod något så absurt som att den är belägen inom dig själv, har ni hört något mer skrattretande?

Martina ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skulle bara våga lämna mig!!!! fundera inte ens!

Postat av: emma

"egentligen drömmer om"? Vad hindrar dig egentligen om du redan vet vad du vill? Fika denna veckan kanske? :) Puss

2008-10-13 @ 08:23:35
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: Annie

lugn? inte i vår värld inte. inte i den jag lever iaf. mina spöken börjar att flytta ut, jag känner mig inte lika knäpp. . . i will take this on the phone. hey, vad händer i växjövärlden? jag säger: ta en kall jävla dusch och stanna där! Ha. ses till helgen? love hun.

2008-10-13 @ 15:14:41
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/
Postat av: kina

1. Vad är du intresserad av? - strunta i yrke nu, men vad BRINNER du för? Skriva, pyssla om folk, hjälpa andra, vara allmänbildad, språk? Listan kan göras lååååång. Det finns folk som pluggar musikvetenskap i två år, ryska ett halvår och teologi ett halvår. Sedan bums har de en kandidat i musikvetenskap. Party; nu kan man jobba med musik på något sätt. Det praktiska lär man sig på jobbet ifråga. Intresse skapar kompetens. Kompetens är efterfråga numero uno. 2. Lund har Sveriges största utbud på utlandsstudier, fett mycket vildare studentliv än Växjö och mycket bättre rykte som universitet. 3. När flyttar du hit?

2008-10-14 @ 15:11:05
URL: http://kina.blogg.se/
Postat av: kina

Lite info bara... :)



Funderar du på att studera utomlands? Lunds universitet har avtal med över 680 universitet i ett 50-tal länder runt om i världen. Varje år reser ca 1 000 LU-studenter ut i världen. Det finns många fördelar med att förlägga en del av studietiden utomlands. Du får bland annat möjlighet att förbättra dina språkkunskaper och öka din förståelse för andra länders kultur, språk och samhälle. En utlandsvistelse kan också ha stort värde när du söker arbete efter studierna.

--------------------------------------------

http://www.lu.se/vill-studera/vad-blir-man

--------------------------------------------

Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar ca 5 500 personer – lärare, forskare, administrativ och teknisk personal – och här finns ungefär 38 000 studenter.

--------------------------------------------

Internationell miljö

Lunds universitet har nära samarbete och utbytesavtal med en mängd universitet världen över. Den internationella akademiska miljön tillsammans med ett vitalt kultur- och näringsliv i Öresundsregionen leder fram till innovativa och gränsöverskridande projekt som våra studenter och forskare kan dra nytta av.



2008-10-14 @ 15:15:57
URL: http://kina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback