Good Beforedinner.


Klockan halv åtta ringde jag och väckte min studiekamrat och hoppade sedan in i duschen. Det är en stor dag idag, det enskilda, examinerande talet ska genom föras klockan 15.00. Jag har jobbat som en flitig liten myra sedan halv nio och känner mig i princip färdig med både den utredande texten och talet. Manuset är skrivet och tiden är perfekt. Nu gäller det bara att framföra det med samma inlevelse som jag hade igår när jag låg i sängen och övade för mig själv. Texten som för alltid är ofärdig känns idag lite bättre än igår, och det är en stor lättnad. Nu är det bara att hoppas på att referenserna duger och att alla punkter och kolon har hamnat på rätt ställe.

BodyPump och lite sol ikväll, härliga tider. Snart blir det lunch hemma hos mig och mer övning på talet. Kanske borde ägna en tanke åt vad jag ska packa ner till helgen, kom på att jag bara äger en relativt liten väska. Och skor, pust. Vill jättegärna hitta en stor grå tröja med, skulle passa utmärkt i min garderob och till mina svarta knästrumpor.

Känner en mystisk känsla. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i tre timmar fram till talet. Visst ska jag öva x antal gånger till, men inte i tre timmar. Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag mer kan åtgärda i texten, att börja ändra nu känns dödsdömt. Det enda jag kan göra är att korrekturläsa och efter ett par gånger blir man rätt blind för sina fel. Referenserna tror jag att jag fått till, men det är väl alltid något som är på fel ställe. Som sagt, jag är lugn fast ändå inte - spänningshuvudvärken som hoppar på mig stundtals gör att stressen inte sjunker undan. Inatt har jag kastat mig fram och tillbaka för att gång på gång vakna av att jag ligger och tänker på text, tal och vad jag ska ha på mig när jag åker till Lund. Känner igen mitt beteende, minsta upplevda stress leder till att jag ligger och tänker till jag blir tokig på kvällarna. Tänker på allt. Allt.

Den här spänningshuvudvärken är inte helt fräck alltså. Jag lämnar helt enkelt bibblan för att gå hem och vila en stund.

Wish me luck.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå eller, du verkar ju helsnurrig! Kan jag stå till tjänst med något? En långvägspuss kanske? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback