Frisk

Jag märker knappt när jag sväljer längre. Jag har alltså inte tio vassa knivar i min hals längre. Underbar känsla. Undrar vad jag ska äta för att fira min friskhet?

Först kanske jag borde gå upp. Jag ligger fortfarande i sängen med datorn i knät och det känns som det är söndag. Mamma är iväg och jobbar en sväng men hon kommer snart hem igen eftersom jag sa att jag kanske åker hem ikväll, lurad. Eller inte lurad, för jag ska ju kanske åka ikväll, men hon förstår inte att jag sa så bara för att jag har långtråkigt och vill ha sällskap här hemma. Jag borde nog laga lite lunch till oss också. Mamma är förvirrad och snurrig idag eftersom hon har osympatiska och trögtänkta chefer. En dag får hon på sig, att bestämma sig för om hon vill börja pendla tre mil till jobbet efter jul eller ställa till det för de andra medarbetarna. Som är hennes vänner. Man blir ju skogstokig.

Som plåster på såren ska jag nog faktiskt göra lite lunch.



Kommentarer
Postat av: Anonym

du är enastående. jag älskar dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback