sommar

det ar mycket sommar nu. and me like.

ikvall borjar jag jobba pa klubben istallet for i restaurangen, riktigt kul att fa gora lite annat nu sista veckan. sa ikvall ar det jag och fiffi som agerar servitriser/diskplockare/partystarters och det ar bara att ge garnet hela natten :) ska jobba dar imorgon med och ater igen, sa himla kul.. festa pa jobbet, battre betalt och underbara manniskor att jobba med, vem kan klaga pa det?

mindre roligt ar att vara fem underbara hollandare, varav tre som sasongade har forra aret, aker hem om en timma efter att ha varit har och underhallt oss i tolv dagar. helt underbara manniskor som har den dar speciella kraften att sa fort de visar sig, oppnar munnen eller bara ger en en blick sa ar allt daligt humor eller trotthet som bortblast. och DET ar en egenskap som uppskattas av en hel dros med crewmedlemmar som snittar 4-5 timmars somn per natt och trots det alltid ska vara pa topp. hart men harligt! ..och sorligt nog aker johanna ocksa hem alldeles for snart, imorgon sitter aven hon pa ett plan hem till vardagen och verkligheten.

hander sa mycket hela tiden, stora och sma saker, som man suger at sig och tanker att det har ska jag skriva och beratta om, men sen nar man val sitter har sa ar det enda som kommer fram ett leende pa lapparna och man vet inte hur man ska formulera sig for att gora minnena rattvisa. kan iaf beratta att vi haft fiskmiddag pa stranden i em, chefen har grillat och grejat i flera timmar for var skull for att vi skulle fa uppleva en riktig grekisk middag med massa god fisk i alla dess former. riktigt uppskattat! igar hade vi temakvall igen och denna gangen var den brillianta iden att vi skulle kla ut oss till superhjaltar, vilket utvecklades till att aven seriefigurer var godkanda. riktigt lackra kort kommer jag att bjuda pa inom tva veckor.. eftersom det ar da som det bar av hemat aven for mig. men kan ge en liten teaser och avsloja att jag 30 minuter innan vi skulle vara klara for crewmiddag med utkladnad pa, bestammde jag mig for att vara Xena - krigarprinsessan. och vi snackar succe...!

tillbaka till den latt annorlunda vardagen vi lever ha nere, dags att aka till b-market och handla pasta, tomater, pesto till kvallen utsokta middag innan jobbet.

party like a rockstar, please!

Kommentarer
Postat av: emma

Åh, kommer du hem så snart? :) Kommer på Kinas födelsedagskalas då hoppas jag? :) Fan, vad jag längtar tillbaka till Växjö nu och tills du och jag kan ha våra mysiga tjejkvällar (typ sju dar i veckan :P) med massa gott vin och tilltugg :) Ser fram emot det ;) See you soonm och njut av sista tiden på Kos!! PUSS

Postat av: emma

Campushem och krebo har schyssta lägenheter också och där är det först till kvarn som gäller så det är inte hyresbostäder, men nu lär väl knappast några ettor finnas kvar :S stubor har också lägenheter på campus utan bostadskö men de är tydligen ganska dyra och det lär vara lyhört har jag hört.. annars är pg vejdes på campus mysiga, förutom trappuppgångarna då :P hör av dig om det strular annars får du väl parkera dig hos mig på stallvägen ett tag ;)

btw, jorge and I are back in business ;) PUSSSS

2008-07-28 @ 19:33:07
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: emma

jorges kompis bor förresten granne med mig och hon bor inte i sin lägenhet på ett par månader då hon har praktik. I värsta fall kan jag höra med henne :)

2008-07-28 @ 19:33:36
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback