Semiotiken i praktiken

I'm working my ass off today. Eller det är inte till 100% sant, jag dricker lite te samtidigt och är nervös för att den lilla lilla kittlingen i gomen ska sätta sig i halsen och göra ont. Inte nu, inte idag, inte denna veckan. Gode värld, inte precis just nu, veckan då min utbildning är. Tumhållning.

Målet idag är ett A4. Rimliga delmål har jag hört är det bästa så jag ska prova på det tänkte jag. Ingen träning idag på grund av rädslan för halsont så desto mer tid till plugg. Försöker också lära mig att inte stressa upp mig över uppgifter som jag lätt kommer hinna göra klart. Stressen ska jag från och med idag endast använda då jag verkligen sitter i skiten, inte när jag har 4 hela dagar att skriva några fjuttiga sidor. Och jag kan ju boken jag ska använda mig av, nu ska jag bara omvandla och tillämpa kalaset så att det passar in i min analys.

Tråkigt för dig kanske, men jag behövde ett private-pep-talk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback