min tomte i vardagen

Åter till Mamma. Det är mest henne jag träffar om dagarna just nu. Man skulle lätt kunna tro att hon var alkoholist. Men det är hon inte, jag lovar. Så lugn, hon har bara en skön inställning till ett glas vin då och då. Sunt och hälsosamt har jag hört.

Klockan 16.40
Mamma - Vill du ha ett glas vin?
Jag - Nej, jag ska träna sen.


Klockan 17.15
M häller upp ett glas vin till mig.
J - Men, jag sa ju att jag skulle träna..!?
M - ..jaja, äsch. ETT glas vin gör väl inget!


Nej men visst, ett glas vin är säkert jättebra innan träning. Hon försökte ju införa det redan i lördags utan framgång men idag lyckades hon alltså. Nu förstår ni i alla fall varför jag har blivit som jag har blivit.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha.. de två senaste inläggen är ju störtsköna.. förklaringen till att martina älskar vin ha vi nu fått reda på.. fontana candida!

Postat av: Anonym

Jag jobbar hela dagen. God jul!

2008-12-24 @ 00:43:39
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback