Hemligheten

När klockan passerade midnatt sorterade jag papper, lappar och noteringar i högar av skräp, pärmmaterial och sånt som passar här eller där. En timma och 30 minuter senare har jag även diskat, hängt upp kläder i färgordning i garderoben, plockat i ordning i hela lägenheten och gjort om hela systemet för min förvaring i badrummet. Och jag är fortfarande inte trött. Trots att jag ska upp relativt tidigt imorgon (i alla fall jämfört med när jag brukar gå upp..) så tar jag det med ro. Jag sov länge idag och jag kommer ändå hinna sova minst 6 timmar. Plus, jag kommer känna mig mycket lugnare imorgon om allt runt omkring mig är på plats. Är lägenheten städad är jag städad. Lugn och fin.

Utbildningen i helgen gick precis som jag ville och hoppats på och jag kan numera titulera mig som BodyBalance instruktör. Imorgon sker releasen på Medley och jag kommer köra en låt, så det är relativt mycket nervositet i kroppen för tillfället. Under hela helgen har en av våra instruktörer inspirerat mig så enromt mycket. Jag säger bara det, Charlotte Althin, my God. Hennes livsfilosofi går ut på att skjuta undan allt som är "good" och bara koncentrera sig till 100 % på det som är "great". Och jag kan inte annat än hålla med om att detta är den mest fantastiska och enkla läran jag någonsin hört. Man lägger så stor tid av sitt liv på saker som man tror är 'måsten', men som man egentligen bara kan välja bort från sitt dagliga schema. På så sätt får du all tid i världen till det som du verkligen vill och brinner för. Det är hemligheten som får dig att gå . . . From Good To Great! Ta in, tänk över, praktisera.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback