you need a rush?

image121

Kan innehålla spår av vitaminer och mineraler.




Kommentarer
Postat av: emma

Om det kan tänkas vara så så har jag iaf fått i mig en dubbel dos idag. :P Måste nog ta och passa mig för läckerheterna..

Vad bra att du redan står i kö! Så långt tänkte aldrig jag fastän jag bestämt mig flera år innan att plugga i Växjö :P Men som tur väl är finns en del hyresvärder här som inte använder sig av kösystemet utan först i kvarn gäller, vilket räddade mig :) Antar att du står i kö hos hyresbostäder då eller? Så fort du får reda på att du kommit in (vilket vi innerligt hoppas) i juli nån gång så gör intresseanmälningar på de lägenheter du är intresserad av (jag hjälper gärna till, har ju iaf lite koll på vad som är bra och inte här :)). Man får dock bara göra intresseanmälan på tre stycken åt gången så ta de som har kortast anmälningsdatum då om du vill ha så många erbjudanden som möjligt för konkurrensen är hård.
Så fort anmälningsdatum gått ut så får du ett mail om du fått ett erbjudande och det kan du även kolla på din inloggning på hemsidan och så får du numret till visning. Eftersom det är flera som får
erbjudanden på samma lägenhet måste man svara på om du vill ha lägenheten eller inte innan svarsdatumet gått ut vare sig du vill ha den eller inte, annars blir du spärrad. Du förlorar inga poäng på det så om det händer är det ingen panik (har hänt mig flera gånger :P), det är bara att höra av sig till kontoret.
Eftersom du inte planerar att vara hemma i sommar så är det ju en bra idé att kolla upp vilka lägenheter som finns här nere så du har lite koll på vilket område här på campus du kan tänka dig att bo på. Det skiljer ju sig en del mellan hyrorna, planlösningar och ålder osv på lägenheterna så om du har lite koll på hur och vart du vill bo så underlättar det ju alltid när du väl får erbjudanden så du kan sålla bort de du inte vill ha.
Det kommer säkert att finnas en väldans massa lägenheter lediga till sommaren och hösten eftersom många slutar, men samtidigt kommer ju många nya studenter som ska slåss om dem.

Sådär ja, då var den redovisningen slut. Hoppas bara jag inte gjort dig förvirrad? :P Haha! Men som sagt, det är bara att höra av dig om det är något du undrar över oavsett vad det gäller. Vet själv hur det är att komma till en ny stad och inte fatta nånting av vad som gäller och det hade underlättat för mig om jag hade haft nån att fråga då :)

Nu ska jag påbörja min analys :) Ha det gött! PUSSSSSS

Postat av: emma

Blev några rader det där ;) Först TILL kvarn heter det dessutom.. :P

2008-04-22 @ 20:47:17
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Anonym

Glömde förresten att svara på en fråga. När en ledig lägenhet läggs ut kan man anmäla sitt intresse inom ungefär en vecka och sen får man eventuellt ett erbjudande om man har tillräckligt många poäng för att konkurrera :) Iaf, när man väl fått erbjudande brukar man behöva svara inom 4-5 dagar på om man vill ha den eller inte och vill man nu det så är det ju en bra idé att titta på den innan man tackar ja iaf. Troligtvis kommer jag att vara kvar här i Växjö i sommar (dock inte helt säkert men kommer ju att flytta i juli iaf) och har du inte kommit hem och du är intresserad av en lägenhet så har jag inget emot att gå dit och kolla läget :)

Nu ska jag inte bloggbomba dig mer för dagen utan bollar över till dig om du behöver veta något mer :)
Puss

2008-04-22 @ 20:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback