Trippin'

Fick värsta trippen av danspasset igår. Jag är numera fullkomligt övertygad om att man kan bli hög på endorfiner. No doubts. Rätt kul att gå på nybörjarpass där koreografin är sjukt enkel, både för att man kan maxa sin träning även om man inte går på samma pass jämt och att det är en rätt fet egoboost att i stort sett alltid få beröm av instruktören och vara top-notch. Kanske inte någon större bedrift då medelåldern är 40 år men hey, det är härligt att få känna sig bäst när man rockar loss och svetten rinner, som en liten revansch efter att alltför ofta varit den som hamnt i skymundan i min gamla dansgrupp. Fan vad jag är bra. Ha.

Idag väntar dock en större utmaning, en jazzklass på odenplan. Har verkligen saknat att dansa känner jag nu och det ska bli helt underbart att få smyga in en hel del känsla i dansen ikväll. Önskar verkligen att jag hade tillgång till en studio så jag kunde ta upp baletten och fridansen igen. Har så mycket dans som bara vill ut, har stora issues med att behärska mig till och med på tuben när jag står där med lurar i öronen. . . Kanske ska ta en svängom nästa gång, haha!

För övrigt känner jag mig tokigt nöjd idag, om inte det uppmärksammats. Började dagen med att möta upp Emelie kl 06.20 för att gå på BodyPump och efter den starten på dagen så kan inget stoppa mig. Flera frågor och anteckningar inför tentan är klara och solen värmer faktiskt ryggen med sina efterlängtade strålar. Detta trots en kväll av mycket tankar och funderingar på personer som passerat i mitt liv . Det är bara så konstigt att inte veta när, var eller OM man ens kommer träffa vissa personer igen, personer som lämnat stora hål efter sig i mitt hjärta. Det känns tomt, men jag möblerar om och försöker fylla tomrummen på bästa sätt och såsmåningom antar jag att det kommer kännas naturligt att klara sig utan dem. Eventually . . .




♥"Lite handfast kärlek är aldrig fel", som Ingmar Bergman sa.♥



Kommentarer
Postat av: emma

Jaha, så det är den helgen.. Hum.. Men det är klart att jag kommer hem ändå, hade iofs passat lite bättre helgen innan men det är inget som inte går att lösa! ;P Så då ses vi! :D Annars händer det väl inte så mycket här. Regnet har kommit hit till Växjö igen och idag skrev jag på kontraktet till min nya lägenhet som jag flyttar in i juli och sa upp den jag har nu. Men annars inget nytt :P Sitter i bibblan nu, var ett tag sen, och försöker få någonting gjort! Avslutar snart min första 15 poängskurs you know! ;) Good so far! Händer i huvudstaden då? Verkar som att du är på ett sprudlande humör idag må jag säga! :) KÄRLEK

Postat av: Marie Inhammar

Du är verkligen duktig på att klä känslor i ord! Du ger orden liv :)

2008-04-17 @ 22:26:57
URL: http://inhammar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback