Glaset är mer än halvfullt

Jag började lipa till Extreme Home Makeover. Emotionellt instabil? Jag? Jag är övertygad om att det är en övergångsålder. Eller så är det bara lite skönt att gråta en skvätt på grund av att andra blir så överväldigande lyckliga, det känns liksom som att det ändå är okej. Glädjetårar is the shit right now.


Mamma kommer upp till helgen och det var längesen jag såg fram emot att träffa henne som nu. Så helgen blir fylld av myspys med promenader på stan, fika, god mat och gott vin (yesbox, det är från mamma jag ärvt vinpimplargenen). Och har ni hört en gulligare kommentar än när jag frågade henne vad vi skulle hitta på, "Vi behöver inte GÖRA så mycket, jag vill ju bara träffa dig!". Kan det vara så att jag är over-loved och därför så mån om att alltid vara omtyckt och samtidigt hellre ser de goda och blundar för de dåliga sidorna hos män(niskor)?





6 orsaker till att jag älskade dagens föreläsning:

♥ Känslan blir inte verklig förren den delas ♥
♥ Var lägger jag min kraft? ♥
♥ Vad är viktigt i livet? ♥
♥ Vad saknar jag? ♥
♥ Bli den du är. ♥

"Real intimacy is only possible once a reasonable sense of identity has been established. Only one who is secure with one´s identity is able to lose oneself in true mutuality with one another."
(E.H Erikson)







I'm not calling for a second chance, I'm screaming at the top of my voice.

Give me reason, but don't give me choice. Cos I'll just make the same mistake again..





Kommentarer
Postat av: Anonym

wow.. jag tar verkligen åt mig av det där citatet. Lust att ha en föreläsning för Mig i maj? snart ses vi! När var det du skulle komma hem?

Postat av: emma

Det är liksom pricken över i. Om jag någongång kunde ta mig tid att fundera ut vem jag är istället för vem jag skulle kunna vara så kanske jag inte hade suttit här mellan två lägenheter just nu.. När du flyttar hit (ja, NÄR!! :D) kan väl bli min personliga hjärnskrynklare så kan vi se om jag gjort några framsteg tills dess? ;)

Ooops, lovade ju att inte terrorbomba dig mer för dagen men klockan slår snart 00:00 vilket innebär en ny dag och dessutom ska jag sova nu :) Puss och god natt

2008-04-22 @ 23:53:42
URL: http://emkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback