25 H to take-off

Sista chansen för anmälning till högskoleutbildning hösten 2008.
Imorgon kommer det stora avslöjandet om vilken framtida stad jag kommer att bosätta mig om några månader, förutsatt att jag inte hinner fly fältet av rädsla för att bli vuxen innan dess. Men som Ida den kloke sa, "Du ÄR vuxen!".  Doh. Tydligen är det ju redan kört och det är dags att gilla läget. Jag tillhör ändå den sort som gillar att ha det rätt så ordnat för mig. Det ska helst inte dyka upp för mycket oväntat i min vardag, inte ske för mycket som jag inte kan styra över och stå maktlös inför. Att missa bussen räcker för att min dag ska bli lite jobbig i ett par timmar, vilket är fullt tillräckligt för att fylla dagskvoten, därför gillar jag att planera och organisera in i det oändliga. Poängen av mitt svammel är att jag gillar, vare sig jag riktigt vill erkänna det eller ej, att planera min framtid på bästa möjliga sätt genom att föreställa mig tänkbara framtida jobb och därefter välja en passande utbildning. Och nu är det dags att välja. Jag börjar långsammt vänja mig vid tanken. Småland. Skog. Dialekt. Egen lägenhet. Familjen. Framtid.

♦Växjö vs. Kalmar.♦
♦Behandlingspedagog vs. Health Management.♦




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur scary den är så är vi väldigt mycket vuxna när det gäller beslut och ansvar - we can run but we cannot hide my friend.. Så medan jag biter i det sura äpplet här och dealar med elbolag, internetföretag, banker och boendemedlingar (för att inte tala om en bebis till rumnskompis) pga av oväntade vändningar, så får du njuta av din sista tid i sthlm, och kanske tänka att ibland händer det oväntade oavsett hur mycket man planerar! men det behöver inte alls vara negativt =) Saknar dig så jag blir tokig!!!!

Postat av: Frida

Hej tjejen,hur är det? puss o kram!

2008-04-15 @ 12:34:53
URL: http://frida87johansson.webblogg.se
Postat av: emma

JA! Kom ner hit till mig, Växjö behöver fler heta brudar! ;) PUSS

2008-04-15 @ 18:18:53
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Frida

Skönt att höra ;D jo här är de oxå bra, snart flytt igen ju hihi men de blir nog bra,
har ju hästen nu med så han tar sin tid och hus renoveringen sin, så man har varit seg på kvällarna nu.
Men snart är de klart! Hur går de med plugget då?
Pussen

2008-04-15 @ 22:34:54
Postat av: emma

Jaha, så du funderar på allvar att bli Kalmarbo du.. Nåväl, jag får väl sitta här i mitten av Småland och känna mig ensam och övergiven då.. :P Gisledagarna är den 24-25e maj va? För isf är det nog grönt för mig att åka hem :) Du kommer med ner då hoppas jag? Puss

2008-04-15 @ 23:29:55
URL: http://emkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback