Spänning i luften.


Idag är det torsdag. Nästa gång det är torsdag så ligger jag på beachen på Rhodos med en bit vattenmelon i ena handen och en paraplydrink i andra och blickar ut över havet. Torsdag är en bra dag.

Jag satte mig här för en stund sedan för  att ta lite paus i mitt packande. Nej, inte packandet till kos utan packandet hem till Unnaryd. Det är konstigt vad mycket saker, kläder och småskit som man samlar på sig under tre och ett halvt år, och det är bara här, hos Daniel. Hittills har jag lyckats fylla resväskan som jag tänkt ta med mig till kos (och starkt börjat tvivla på att den är stor nog), två stora shoppingbagar, en kasse i gekås-kasse-storlek, en ica-papperskasse och en vanlig plastkasse. "Har jag så här mycket kläder?" var en en återkommande tanke under packningen kan jag lova. Det känns rätt konstigt att allt som jag gör här i detta huset idag gör jag kanske för sista gången innan vi flyttar. Jag kommer antagligen aldrig att sova i Daniels rum igen, duscha här eller laga mat i deras kök. Men jag jag kan inte i närheten beskriva hur SKÖNT det känns. Konstigt underbart befriande skönt.

Ikväll är sista kvällen i Reftele innan jag åker, skönt men tråkigt eftersom jag faktiskt till 95% trivs kanonbra där. Känner på mig att jag kommer återvända dit till hösten.. Det är spännande att tänka på att när äventyret på Kos är slut så väntar om möjligt ännu mer spännande saker som inte bara ett utan två nya jobb. Jag ska flytta ihop med världens finaste Daniel i antagligen världens finaste lägenhet. Jag ska börja plugga, på en eller annan nivå. Och mycket, mycket mer..

Jag tror att jag ska bli stor.

Jag ska göra mitt bästa för att uppdatera om mitt liv som bartender och sambo med Nicoletta så ofta som det går och hinns med. Tills vi ses igen mina vänner, ha det för jävla underbart och lev som om det inte finns någon morgondag.
I know I will.

KRAMAR!
/ M


Kommentarer
Postat av: emma

Ja, visst gor det? Fast ibland stannar man dock upp och tanker efter vart livet har tagit en och vart man vill fortsatta harnast. Jag tycker du gjort ett bra val och jag vet precis hur det kanns nar man antligen ska fa komma ivag! Onskar dig all lycka till nere pa Kos och ta hand om min babe ;)

Ha det gott i solen om vi inte hors innan sa ses vi snarast mojligast!

Vilket datum aker ni forresten?
Puss

Postat av: emma

Sa det ar pa onsdag da, det var val det jag misstankte.. Kommer ihag att Nico namnde nat om dagarna innan jag aker hem.. Lite typiskt, men sa ar det. Far komma hem och vanja mig vid den svenska luften ett tag sa jag ar val forberedd nar ni kommer! ;)

Lycka till med reseplaneringen (jag om nagon vet hur javla komplicerat det kan vara, tank bara pa mig nu nar jag ska aka hem! Sakert overvikt till tusen!)

Ha det bast!
puss

2007-05-05 @ 03:32:14
URL: http://emkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback