Bullmamma


Letar jobb och lägenhet i Stockholm för fullt och bestämt mig för att det ska gå. That´s it.

Annars jobbar jag på, och längtar efter sommarvädret. Lediga dagar ska spenderas i solen, inte framför datorn i väntan på att det i alla fall ska sluta regna innan man kan gå ut och ta en promenad eller något. Regn gör människan deprimerad i längden, inte på myshumör som vi kortare tillfällen. Usch. Jag skulle nog klara mig alldeles utmärkt utan regn, i alla fall den tiden då jag inte ligger och sover.

Hmm. Bullfika nästa. Min mamma har bakat bullar och snoddas för första gången på ett par år. Så nu gäller det att hålla sig framme kan jga ju lova. Men utdelningen och konkurrensen har avtagit det senaste året eftersom även min andra bror har flyttat hemifrån, lucky me! Men tro inte att det håller dem borta helt.. Alldeles nyss var bror här, på väg hem från jobbet, och nallade en påse. Har han känt lukten en mil bort? Skumt. Men finns det något bättre en nybakta bullar och kall mjölk? Nope.. Don´t think so..

Tack hej.



Kommentarer
Postat av: emma

du, jag håller med - mammas nybakta bullar är ALDRIG fel. och var det ett år sedan sist var det verkligen på tiden! :D så det bär upp till huvudstaden nu då? ska själv upp imon, men det blir bara en snabbvisit över helgen - skönt att vara ledig lite :) hur är det annars? längtar du tillbaka lite eller?? :P puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback