Hockey!

Idag bär det av på äventyr i form av hocke i Jönköping, HV - Frölunda. Extra spännande eftersom Jag och älsklingen råkar hålla på varsitt lag.. Men ska försöka att komma överrens ändå (så länge hv vinner så går det bra för min del) Det är faktiskt ganska underskattad underhållning att gå på hockey, det är sjuuukt spännande hur många mål man än leder eller ligger under med för när man väl sitter där på läktaren så är det verkligen på liv och död - vilket intresse man än har av sporten annars. Det är liksom en helt sanslös stämning och alla ropar och klacken stojar och ja, det är kul helt enkelt.

Har jobbat ett par dagar på Hallborn nu (metallindustri där jag jobbar på monteringen ibland när det är extra mycket att göra) och måste säga att det går förvånansvärt bra. För nåt år sedan när jag jobbade så så hade jag typ dödsångest för att åka till jobbet för jag tyckte verkligen att det var hemskt att bara sitta och göra samma sak hela hela tiden i åtta timmar varje dag. Men nu kan jag faktiskt tycka att det är helt okej - i alla fall halva dagen - att sitta lite för sig själv, ha tid att tänka på lite allt möjligt och slippa skrikande barn och jobbiga (förlåt!) pensionärer. Men det är ju fortfarande inget jag skulle vilja göra i någon längre period dock.. Ett annat plus är att man blir grymt studiemotiverad!

Igår var kvällen bara lugn och mysig.. Har inte träffat Daniel på hela veckan egentligen eftersom han först jobbar sju till fyra och sen åke direkt för att jobba i lägenheten, och när han kommer hem har jag oftast lagt mig.. Jag fattar inte hur människan orkar! Anyway, vi tog ett lååång och behövligt besök i bastun och hade some quality-time med god mat och Let's dance på kvällen för att somna som stockar innan elva.. Haha!

Imorgon har jag tokigt nog lovat bort mig till jobbet men man får väl tänka på hur glad man blir när lönen dimper ner i postlådan. Eller snarare på kontot. Är sjukt nervös inför en intervju på måndag för jag vet verkligen inte hur man gör.. Jag har aldrig varit på nån ju! Men får väl försöka att inte ta det så allvarligt eftersom jag inte ens vet om jag ska ta det om jag får det. Allt beror ju så mycket på hela tiden - jag skulle vilja se in i framtiden, bara ett halvår eller så - och se om jag kom in på utbildningen eller vad jag gör.. Det hade varit så mycket enklare.

Well, ska ta på mig nåt annat än mysbyxor i sorlek XL nu - som har blivit dresscode här hemma - och bege mig ut en runda och hämta lite frisk luft innan det bär av till Jönköping. Kanske gå ner en runda till Puss? Det är ju rea där idag.. Hmm..

Trevlig lördag för all del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback