Härliga och hemska upptagenhet

Vet verkligen inte hur jag ska tackla allt som händer runt omkring mig just nu. Är det jag som helt enkelt har glömt hur man har 109 bollar i luften samtidigt eller har jag helt enkelt aldrig klarat det utan bara inbillat mig? Och hur ska jag göra för att inte bli helt arbetsskadad (dock inte av för mycket arbete) och förknippa alla nr som till exempel just siffran ovaför som är piip piip piip?  (The tysnadspliktslaw you know.) Ja herregud - jag är verkligen on the edge för att behöva en livsalmanacka för att komma ihåg att min mamma heter Ingrid. En sån där bildbok kanske skulle komma till sin rätt snart, en sån där med bilder på alla i min familj och mina vänner där det står namn, födelsedagar och hur jag känner dem och var de bor nu för tiden och vad de jobbar eller pluggar med. Eller kanske lider jag kanske fotfarande av sviterna från i lördags? Förhoppningsvis så kommer minnet tillbaka inom kort och med det mitt normala liv.

Reminder for myself:
- Till Reftele på "anställnings" intervju kl 14.00. Åka kl 13.00.
- Köpa bubbelvattengrej i Anderstorp på vägen hem.
- Gå på dansförestllning i Gislaved kl 18.00.
- Ringa Emma och leta reda på min jacka och mitt träningskort.

Det är inte så att saker inte blir av för mig, utan jag verkligen glömmer.  Och det är nästan ännu värre..

Anyway, har lyckats skaffa mig jobb torsdag och fredag denna veckan och sedan hela nästa på Hallborn där jag varit och jobbat extra innan. Förhoppningsvis blir det ytterligare några dagar men det återstår och se. I vilket fall innebär det pengar - pengar som går direkt till flyttkontot. Åh, jag vill flytta till våran underbara lägenhet NU! Vad som är nästan ännu mer underbart, eller i alla fall på samma nivå, är att jag antagligen har fått jobb sex veckor i sommar på ett konditori ungefär 100 meter från lägenheten.. YES! Men man ska ju inte ropa hej.. Ska dit och provjobba den 17 mars och då jäklar ska jag vara effektivare än någonsin och både se trevlig ut och vara det, inget ska förstöra detta drömjobb. (Ja, jag har redan skrivit in det i almanackan så jag borde komma ihåg det eftersom jag nu knappt vågar somna om kvällarna innan jag kikat in vad jag ska göra dagen efter och dubbelkollat att jag ställt klockan - och dessutom ställt den rätt.)

Nu återstår bara att fixa jobb åtminstone de två första veckorna av "sommarlovet" med. Är kanske inte så populärt på rosendal eller bäckgården att man bara kan jobba de två första veckorna men det är väl ändå värt ett försök. Ska ta mig ett snack med snubben på Hallborn med.

Hela förra helgen blev lyckad och trevlig, men den blev även underbar på grund av Kina. Grattis tusen gånger om, det finns ingen som är värd det här mer än du. Straight from my heart. Sen att det innebär en tripp till Paris för oss vänner över Nyårafton är ju bara en bonus ;) Det kommer att gå galant.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback