En vanlig dag på jobbet.

På fritids under en pågående "affär-lek"
Sofie: Det bara ringer och ringer till affären hela tiden!
Oskar: Ja! Nu får vi ännu brottare!
Fröken Makarena: Fniss Ännu mer bråttom heter det Oskar!
Fröken Martina: Hahaha!

Lite kul är det allt att jobba med barn, men är nog inget framtidsyrke för min del trots allt. Men man får höra både ett och annat.. Haha! Plus att jag kanske inte är så pedagogisk alltid..

På förskolan, när jag var lite trött på allt och alla en eftermiddag
Julia: Fröken, nu är du våran mamma. Du har tre barn och en lillasyster!
Ida: Jag är storasyster och Wilma är minst.
Fröken Martina: Tycker ni att jag är så gammal att jag kan ha tre barn? Jag tror inte jag vill ha några barn.
Julia, Ida och Wilma ser allmännt förvånade och ledsna ut och jag får genast dåligt samvete.
Fröken Martina: Alltså jag menar, jag kan ju inte ha några barn precis här, jag menar, dom måste ju gå på dagis nu.
Julia: Jaha, ja men då får du hämta oss nu då.
Jag tror att jag lyckades rädda situationen för nu började de sura minerna försvinna..

Och en sak till. Hur trött blir man inte på att spela spel hela jäkla dagarna och aldrig få vinna!? För när man någon gång råkar göra det, jag menar, är det meningen att de ska blänga på en som man snott deras favoritdocka eller något? Strunt säger jag, man kan faktiskt inte alltid få som man vill här i livet. Inte ens på dagis!

Är jag grym? På det obra sättet..

Pussilago
/M

Kommentarer
Postat av: kina

likewise my darling! Ska strax gå in till centrum o möta mina italianos o se vart kvällen bär.. uhu, spännande, haha. Enjoy schlagern! (börjar den redan??) Lots of love!

2007-02-02 @ 21:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback