Bastubad / skrivdiareé - Torsdag 13 december 18.30

Testar idag ett nytt fenomen som innebär att blogga samtidigt som jag badar bastu. Har någon en bra förklaring till varför det heter "bada" bastu så är den personen mer än välkommen att höra av sig till mig på min mobiltelefon som du finner numret till på hitta.se som för övrigt är en väldigt intressant söksida där man kan vinna idolbiljetter och titta på satellitfoton och annat skoj, rekommenderar den varmt för sådana som inte har fri tillgång till internet på jobbet då den hjälpt mig igenom många lite småtrista dagar. Men för att inte halka alldeles för långt från ämnet (bastubadning med bloggning) så tar vi nu det lilla lugna här. Prio nummer ett, kommer datorn överleva bastu-klimatet? Jag försöker övertyga mig själv om att det är precis så som det känns för datorerna i Thailand eller Indien och att hackandet i Robbie Williams låtarna inte alls beror på värmen. En annan intressant fråga som jag osökt kommer att tänka på är hur man förklarar för den snygga säljaren på PC-city hur datorn kunde rasa samman av värmeslag här i islandet Sverige en kall och frostig torsdagskväll i december? Även gällande den frågan är du mycket välkommen med förslag på undanflykter och bra vita lögner, gyllne tillfälle för den med vild fantasi som vill ventilera sina tankar utan att blir utskrattad alltså.


Vissa av er kanske redan räknat ut att jag är hemma i småland, p.g.a. bastubad och "hej-jag-är-ensam-i-skogen-och-datorn-är-min-enda-vän tillståndet, men i vilket fall så har budskapet med all säkerhet nått fram vid det här laget. Jag saknar pulsen innan jag har hunnit fullfölja ett helt dygn hemma vilket nästan ger mig gåshud över åt vilket håll jag utvecklats, spikrakt in i storstadshjärtat, men hey, sån är jag! Att jag alltid älskat liv och rörelse är jag fullt medveten om men det faktum att jag även varit en inbiten stalltjej i över tio år borde ju rimligtvis också satt sina spår, men icke. Visst kan jag sakna vissa delar av "lantislivet" men så få som de är så är det inte svårt att glömma bort dem bland bartending, shopping, en gnutta glamour, flytt och en hel del andra händelser som just nu ger mitt liv en extra krydda. Och en riktigt god sådan..


En tanke som ständigt envisas med att poppa upp i mitt huvud är faktumet att det egentligen är totalt värdelöst att skriva och försöka uttrycka sig genom det svenska språket. Det är så mycket som svenskan missar och saknar ord och uttryck för, så många gånger som en känsla mister sin särskilda charm eller sin kraft när man ska ge den en verbal form.  

Så, ingen idé att ens försöka beskriva det jag ville ha sagt idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback