Jag ska suga på den karamellen!

Om du inte vill läsa om en människa som surar på livet idag och är allmänt missnöjd så kan du sluta läsa ungefär här...

Idag är jag beredd att påstå att jag tycker lite synd om mig själv. Att det faktiskt är lite synd om mig. Under det senaste året har jag varit sjuk fler gånger än jag ens kan komma ihåg. Jag har missat dansföreställningar, studentfester och efterfester, jobb, roliga utflykter och gått runt och känt mig halvrisig så länge att jag inte ens kommer ihåg hur det känns att vara sådär helt och fullt frisk som en nötkärna. OM jag inte piggnar till efter min dunder-pencilin-kur som jag fick i lördags så vet i sjutton vad jag gör. Ringer hokuspokus-doktorer, titta-i-ögonen-och-ser-vad-som-är-fel-doktorer eller den där tanten i ulricehamn som testar typ 100 saker med ditt blod för att se om du har brist på nåt. Hey I know, brist på immunförsvar kanske?! En sak som är säker är i alla fall att jag aldrig mer efter den 9 maj kommer att sätta min fot på en endaste förskola som timvikarie. Enough.

...och istället fortsätta här:

Gav mig in i djungeln av utbildningar och kurser som finns att läsa och välja på till hösten för att aktivera min hjärna lite och hittade faktiskt något intressant här i Gnosjö, Hph - Sociologi 30 hp. Skickade med en ansökan om Tyska 15 hp med men är inte säker på att jag har läst tillräckligt många steg innan, ska kolla upp detta. Låter inte så tokigt i mina öron och kommer vara alternativ nr två efter massagen i Linköping, som btw tydligen har ändrat sin intagning hux flux så nu måste man tydligen ha bra betyg med. Härligt. Det ökar ju tyvärr inte mina chanser direkt..

Anyway, påsken kommer förhoppningsvis bli något av det trevligaste på länge. Tid med Daniel, ägg, får träffa hunken Ulf (deras stuggranne sedan de var små), gömma/leta påskägg och ta promenader längs havet. I like.

Take care. Och ta inte min bistra ton alltför allvarligt, ibland undrar man bara om det aldrig vänder.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: emmis

Hej Martiiiina!
Vad underbart att titta pa alla mysiga bilder pa dig och vara nara vanner, har ju lite ont pa den varan har om man sager sa.. Gillar ditt har forresten - du passar i brunt! =)

Kul att lasa din blogg, du skriver jattebra! =) Krya pa dig och ha det bra!

Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback