Stormen Sally

Uppdaterade mitt nyhetsvetande idag och fick veta att det tydligen ska dra in en storm över lilla Sverige.
Här gäller det att inte ligga på latsidan om man ska hänga med förstår jag. Men hur kan man ens komma på tanken att kalla den Sally? I för sig så går det alldeles utmärkt för min del eftersom just det här noga utvalda namnet endast uppbringar tankar av den negativa kvalisorten -jag har helt enkelt aldrig träffat någon som heter Sally och samtidigt är möjlig att över huvud taget tycka om, sad but true-
Hur som helst, det hade ju faktiskt varit trevligt om den hette något mysigare, så att man kunde tänka tillbaka på den här stormen som något mysigt. Den kunde kanske heta Ingalill, Margit eller kanske till och med Gun -för vad jag har förstått så ska det tydligen vara ett namn av det mer tantiga* slaget, rätta mig om jag har fel-

*Ja Kina, alla ska vi bli tant någon gång - because I say so. Och föresten har jag faktiskt hört på P4 att 'tant' är faktiskt ett ej åldersbaserat unisex-begrepp, och hon borde veta hon som sa det, för hon har nämligen skrivit en hel bok om ämnet.

Tillbaka till stormen. Gudrun var ju faktiskt ett ganska passande namn, men inte så kul för alla som faktiskt heter Gudrun här i världen. Numerna är ju detta namn inget annat än regn, busiga vindar och förödelse. Och föresten, vem är det som sitter i vädertoppen där uppe egentligen? Hur snällt är det på en skala att skicka ut en ny storm innan vi ens har hunnit städa upp efter den andra ni slängde ut, utan förvarning,  när jag faktiskt skulle på bio? Ta dig en tankeställare hörru.

För övrigt börjar jag redan känna mig som hemma här efter ett varmt välkomnande av China. Har börjat minnas hur kul det är att skriva. Alltså skriva, inte tvångsmässigt mata ut sju A4 om absolut ingenting på beställning som en himla skrivmaskin. Här kan jag skriva vad jag vill, and I like it a lot.

Avsaknaden av nattsömn börjar sätta sina spår lite här och där har jag noterat efter diverse felsägningar, grytlappar i kylskåpet och telefoner i garderoben. Denna så ouppskattade och för många självklara nattsömn kommer inte helt omöjligt driva mig till vansinne någon gång innan jul sådär, om det fortsätter så här. Men hey, tänk vad allmänbildad jag blir av alla böcker jag hinner läsa och alla CBS 60 minutes som jag kan se mitt i mörkaste höstnatten.

Just nu är det hetaste ämnet den eventuella resan till Italien. Min sol i höstregnet! Tänk att få åka iväg.. Herregud vad skönt, bara göra nåt oväntat och ovardagligt. Kina - here I come!

Nu måste jag nog återvända till verkligheten dock, en gigantisk pappershög hos pappsen väntar på att bli klar och jag antar att den inte försvinner av sig själv tyvärr. Efter det tror jag att jag förtjänar en liten belöning i form av cancerframkallande solljus, feak it til you make it - hej solarium!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Sofie

hey babe! Jag mår väldigt kallt för stunden, har varit i Allingsås hos min moster ikväll och gått en lång promenad i den kalla och regniga höstenblåsten.. Du verkar också må bra.eller har jag fel? Vilket datum är Lisa?? Jag kommer nog inte hem på ett par veckor som det ser ut nu, är en del annat jag ska göra innan jag har tid för hemorten igen:) Men har du fått mitt mejl?? Ta hand om dig, kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback