Saturday Night Live.

Nästa kapitel kommer som på beställning Kina.

Der regnar, blåsten piskar i ansiktet och det är becksvart fast att klockan bara är strax efter sju. Vi är på väg till Sunil för en mysig middag och kanske en liten runda poker. Manligt, jag vet, men jobbar vi inte på att sudda ut alla tydliga gränser? Som vanligt är det kaos,
"Ska ni oxå äta?" undrar Emma och bannar Linus för hans fövirrande svar
"Det blir kyckling!" får vi snart veta 
"Men jag är allergisk mot kyckling.." säger Simon och ser lite nedslagen ut när alla visar sig förvånade. Här snackar vi pojkar (jag och Emma är oskyldigt ovetande) som har varit vänner med honom sen barnsben och inte vet att han är allergisk. Lyckat.

Men som tur var så var vi ju faktiskt hemma hos familjen Boberg, familjen med mastordont-kylskåpet som är rustat för svält i flera deccenier, så vi lyckades rota fram både det ena och det andra. Simon serverades en alldeles uuutsökt Hawaiipizza med räkor, vi andra kyckling alá Emma och pasta alá Linus. Dessutom bjöds det på diverse kex och ostar, dippar och grönsaker. Så, ingen större skada skedd trots allt.

Kvällen fortskred och diverse disskussioner och dåliga skämt avhandlades samtidigt som pantningspengen bara ökade på diskbänken. Vi hann faktiskt med den där pokern också, men självklart så var det den allra färskaste nybörjaren som vann - man blir ju skogstokig.

I sann kompisanda låg vi sedan på hög och tittade (eller tittade är kanske ett för lite för starkt ord, men ja) på Scary Movie 2 för att sedan bege oss ut i stormen för att smaska hamburgare hos greken. Till Anderstorp gick väl bra men hem däremot, det gick mindre bra kan jag väl påstå. Here we go again.
Bilen startade inte. Niklas är halvt förtvivlad och Simon bara skrattar, han hade nämligen en mycket annorlunda fylla som gick ut på att han var totalt oförmögen att sluta skratta. Det var helt sjukt. Jag har aldrig hört någon skratta så mycket, så fyllt av glädje och så ofattbart länge. Det pågick ända till Niklas pappa kom och hämtade oss stackare, som för övrigt kände oss mucho stupid som jagat upp honom mitt i natten.

Hem kom vi till slut. Klockan tre. Men här vänder turen en aning, för jag gjorde nämligen en Kina - klockan var ju bara två! Och helt plötsligt fick jag en timma extra skönhetssömn.. Ahh..

Tonight is Chineesfoodnight with Lollo and Jessica. Hastalavista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback