God torsdag mina vänner!

Torsdag 7 december står det i kalendern idag ja. Det är dagen vi kommer att minnas att Daniel fick komma hem från sjukhuset efter sin operation i, ja, det räcker väl att ni som redan vet, vet. Så att säga. Inget konstigt dock, om resten av er (om det nu är någon som läser detta) undrar vad som påstår.

Mitt lilla kusinbarn var ursött, han är helt enkelt så loveable. Kunde knappt slita mig därifrån och mamma fick i stort sett dra mig ur huset, jag kunde ha suttit där och tittat på han söta små miner och lyssnat på hans alldeles egna små ljud och oljud i en evighet. Hur i hela friden har någon kunnat uppfinna en så vacker procedur som graviditeter och allt som hände både före och efter. Ja, det du, kommer vi nog att få förundras över ett tag till.

Sitter fortfarande som på nålar -faktum är att jag satt på en nål på riktigt idag, jag tittade på tv och tyckte att det stack lite skumt i den bakre regionon och insåg då att jag hade glömt att ta bort säkerhetsnålen ur mina nya superheta shorts. Ni vet den där helt onödiga säkerhetsnålen som håller fast prislappen i plagget. Aj.- och väntar på svar från alla jobb jag sökt. Vill ha!

Imorgon ska jag jobba kväll vilket inte är så fruktansvärt roligt men är man timvikarie så får man helt enkelt tiderna som ingen vill jobba, kvällar och helger - that´s life. Men faktum är att jag efter klockan 21.15 imorngon kväll är ledig hela helgen, och det uppskattas enormt, trots behovet av pengar.

Denna veckan måste jag faktiskt skryta med att jag har varit sjukt pysslig. Jag har bakat pepparkakor, lussebullar och till och med köpt och planterat små minijulstjärnor i nya små hjärtformade krukor och faktiskt tyckt att det var hur kul som helst. Jag vill ha en egen lägenhet att pyssla i!

Nu ska jag gå och pyssla om min pojkvän istället för blommor och bak.. Och kanske lyckas få honom att öppna en av de där stora härliga chokladkakorna han fått av mormor och morfar i tröstpresent, i ett förhållande delar man väl allt? 

Peace love and understanding. Det hade suttit fint såhär till jul.  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback