Adventsmys och medelålder 72.

Jag har jobbat i helgen därav inget adventsfirande med jämnåriga vänner, utan istället med en drös betydligt mer erfarna människor av det fövirrade slaget. Men hey, visst har vi haft det trevligt med tända ljus och fika fika och sedan lite mer fika. Det kunde dock blivit mindre trevligt om jag inte haft så smarta medarbetare, jag var nämligen på väg att tända levande ljus precis jämte en herre som åker runt i permobil med syrgas som närmsta vän och trotjänare. Och tydligen så kan det bli lite väl stora ljuslågor om man blandar dessa två ting. Så nu har jag lärt mig något nytt den helgen med, visste väl att det skulle löna sig att jobba - mer än på det ekonomiska planet alltså. 

För övrigt så har min mysigaste kusin Anna äntligen fått sin lilla bebis! Han bestämmde sig för åtta dagar sedan att nu, nu var det dax att komma ut och spana in världen och bli ett efterlängtat novemberbarn istället för en tråkig decembare. Tihi. Så den 26 november var alltså dagen då cirkusen satte igång för Anna och Calle, förstabarnsföräldrarna! Och på onsdag ska jag äntligen få se den lilla sötnosen i verkligheten och är han bara hälften så söt som han är på korten så kommer han få allas hjärtan att smälta utan större anträngningar. 

Har konstigt och skönt nog jobbat en del nu den sista veckan och hoppas att det kommer hålla i sig. Har ju sökt elvatusensjuhundraåttiotre jobb på en månad eller så med och hoppas att det ska ge utdelning såhär lagom till jul. Önskar mig faktiskt inget annat i julklapp. Eller jo, det skulle väl vara fred på jorden eller något annat storhjärtat då.

Föresten, lite firande för min egen del blev det ju faktiskt i helgen. Igår åkte jag i stort sett raka vägen från jobbet till min lilla plutt Gustav som höll värsta glöggpartyt. Tyvärr så missade han och andra att informera mig om att detta glöggparty inte bara var en liten mysig sak utan värsta traditionen med typ 40 personer mellan 15 och 45. Det var rena tillfälligheten att jag ens drog på mig ett par jeans istället för urtvättade mysbyxor fem minuter innan vi skulle åka. Men mysigt, trevligt och kalaskul var det i alla fall. Det bjöds på glögg, pepparkakor, korv med bröd, kakor, vin, dricka, godis och en hel del gott.. Och så fick jag träffa Alec! Det var värsta längesen så det var riktigt kul. Och Emelie, Andreas, Emma och alla, tipslördag med trisslotter, någon?

Ikväll ska jag och Daniel ta en runda ner till Gnosjö centrum och se om vi hittar något spännande bland det enorma utbudet. Måste ju i alla fall se vad Puss har att erbjda.

Ha det fint alla.

Take care.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej hallå där!!
ja, nu har det skett, äntligen e allt i ordning (förutom datorn då, SÅKLART!) och jag känner mej kanon hemma!! :-D adressen är:
Ida Rundberg
Lilla regementsvägen 16
Läg. 201
41527 Göteborg

SKICKA NÅT ROLIGT!!! ....jag får bara räkningar... :-P
PUSS

Postat av: La Kina

Min älskade Martina, nu är det INTE långt kvar tills vi SES! Sorry att jag inte kunde ringa idag, har vart i Venedig hela dagen och kvällen. Men jag är på snabbvisit i Stockholm sön-mån så då kan jag slå en pling hemifrån Danne. Annars let me know when! Love love love i mängder, saknar dig honey

2006-12-05 @ 00:08:47
Postat av: Anonym

jag har med jobbat hela helgen så något vidare adventsfirande kan jag minsann inte påstå att det har blivit.. men man får ju se det som att man har tjänat pengar i stället, o det är ju inte fel! :)

händer det något roligt annars i martinas liv?
ha det fint! kram

2006-12-05 @ 10:58:42
URL: http://saannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback