februari

2010 har precis börjat, jag hann knappt reagera på att det var januari innan det helt plötsligt står februari i kalendern. Det där med tid, det är onekligen en svår sak att greppa. Och minst lika omöjligt att stoppa eller påverka. Vad är tid? Känns tid lika mycket och lite, går tid lika snabbt eller långsamt för alla? Det är inte svårt att känna stressfjärilar i magen när man tänker på tid. Allt man ska hinna, allt man vill hinna och allt man ändå inte hinner. Jag har provat det mesta. Jag har sovit färre timmar om natten för att få fler timmar till att göra saker. Jag har sovit fler timmar om natten för att vara totalt uppladdad för de vakna timmar jag har till förfogande. Kvantitet eller kvalitet? Jag har testat att leva utan några strama regler och rutiner alls. Jag har testat att ruta in och planera varenda minut under mina 24 timmar per dygn. Vilket av dem som är värst? Dött lopp. Jag har testat att inte sätta upp ett enda långsiktigt mål. Jag har testat att bete mig som en livsstrateg där allt har en baktanke. Meningslöst eller självbedragande? Svaret har jag inte. Men vad jag kan berätta, som jag vet, är att vi har fått tillhanda den mest inspirerande föreläsaren som någonsin skådats på Informatörsprogrammet. Så, det är med glädje som jag ägnar dagens timmar åt uppgift och föreläsning om sociala medier. Och jag vet också att tiden går långsamt när man väntar på någonting. Att tiden går snabbt när man engentligen skulle vilja att den går långsamt. Att tiden trots allt går lika snabbt eller långsamt hela tiden, det enda som gör skillnad är hur vi väljer att spendera den. Så spendera väl och med sunt förnuft, ett tips bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback