King of Coffee

Min kaffekokare gick precis sönder. Eller så har den startat en stejk eller liknande. Kanske tycker han att det får vara nog nu, nog med övertidstimmar och nog med litevis kaffekokande. Även fast jag kan tycka att det faktiskt är hans jobb, och dessutom har han haft ledigt ändå sedan i fredags. Kanske har han som så många andra drabbats av en höstdepression? Anyhow så fick jag istället göra kaffe i min espressobryggare, och det är väl inte fy skam. Men då jag de senaste gångerna tyckt att min annars så goda latte smakat socker så har espressokaffet fått stå till sig ett tag i kaffeskåpet. Idag fick jag dock den brillianta idén att göra som jag gjort förut, fast tvärtom. Eftersom jag med gott resultat provat att koka espressokaffe i vanlig bryggare (för den starkare smaken) så tänkte jag nu prova att lägga vanligt kaffe i espressobryggaren. Det blev ett inte alls lika gott resultat av någon anledning. Så nu sitter jag här, uttråkad till max i väntan på mina försenade inlämningsuppgifter, och dricker inte alls välsmakande kaffe som dock gjorts med kärlek. Jag saknar min kung och hoppas att han har kommit till sans imorgon vid niotiden då jag behöver honom mer än någonsin. You are my King. King of Coffee.

My Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback