081104

Jag har precis blivit totalt utskälld i tio minuter av en tjej i mitt grupparbete för att enligt henne ha kört över henne och sågat henne vid fotknölarna. Jag ska heller tydligen inte inte ha litat på hennes kompetens för fem öre (hon har förut pluggat till förskolelärare) och alla i gruppen håller med henne. Att jag hellre litar till min egen kompetens eftersom vi skriver ett fältarbete i socialpsykologi, vilket jag gjort ett par gånger förut, och inte i lek-kunskap hörde visst inte till saken. Att hon inte heller hade vett att stå för sina åsikter och sända ut en signal om att något var fel innan det totalt rann över känns lite tråkigt. Samtidigt kunde hon möjligen valt en lämpligare plats att skälla ut mig på, eller till och med prata med mig som en vuxen människa. Men istället så gör hon det framför två andra i gruppen, i ett grupprum i biblioteket med öppen dörr så att alla på hela våningen hörde henne. Samtidigt generade hon de resterande medlemmarna i gruppen som inte alls höll med henne mer än om att jag kunde vara en aning för bossig ibland. Men som både N och C sa, tack gode värld för att jag slapp försvara mig själv, jag bad alla i gruppen att klargöra om jag gick över gränsen. Heja demokrati liksom, svårare än så är det inte.

Jag lever hellre med att jag är en ångvält som gör bra grupparbeten än att sänka mig till hennes nivå och vara en toffel som inte vet vad hon pratar om. Behöver jag nämna att jag är märkbart irriterad?

Kommentarer
Postat av: emma

Go Martina!

Postat av: Anonym

First of all. You go girl! Ursäkta, helt ärligt har jag A L D R I G upplevt dig som bossig. Snarare rak och ärlig, det ser jag som en oerhört god och ovanlig egenskap, det är bland det bästa jag vet med dig. Att du inte jamsar med och säger det man vill höra, utan är ärlig och står för din sak. Jag är stolt över dig och tycker att du ska fortsätta precis som du är och som du gör! För det andra, jag jobbar och står i. Fast ikväll blir det middag och vin. Kom precis in från skogen. Var på bolaget innan och köpte lite rödljut :) Johanna och Alexander kommer ikväll och myser. Nice tycker jag! Till helgen blir det mys med Herr Nilsson efter att han varit borta en vecka. Tänkte överraska lite! Jag saknar dig min vän. Älskar dig. Kärlek.

2008-11-04 @ 17:08:35
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/
Postat av: emma j

HATA GRUPPARBETEN. särskilt på högskolenivå. ja. HEJA!

2008-11-04 @ 17:38:52
Postat av: ?

Jag har upplevt dig som bossig i över 20 år!

2008-11-04 @ 19:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback