Hemma om sex timmar


Spontanitet är bland det härligaste jag vet, trots att jag är en riktigt inbiten in-i-minsta-detalj-planerare i grund och botten. Efter att ha utnyttjat dagen till att plugga med Nina och Nina (vad är oddsen..?) och haft ett lunchbreak på gymmet styrde jag stegen mot Stureplan för att möta upp Clabbe på L'Angelo. Trevligt nog satt även Ida, Rasmus och Madde där i solen och glassade med vitamindrycker i ena handen och något av betydligt mer hälsofarlig karaktär i andra handen (man måste ju finna en balans, det är väl glasklart?). Solen försvann bakom träden och husen och med sånt här underbart sommarväder kände någon av oss för att dra sig hemåt så, vidare till East för en onsdags-drink (den fräschaste drinken på länge tål att tilläggas). Några drinkar senare och efter en intensiv bordsjakt satt vi med ett helt hav med olika förrätter framför oss, musslor, tonfisk, vårrullar och allt en ung hungrig dam kan önska sig. Fantastisk mat, så åker du förbi Stockholm så känns det från och med nu som ett måste. Och så här underbart fortsatte kvällen och natten...

Tack Ida, Clabbe, Madde och Rasmus. Jag har skratträningsvärk i magen. Och i kinderna. Och jag kommer att leva till jag blir 130 om skrönan stämmer.

Bye Bye Stockholm.
/ M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback