Sköna maj!

Imorgon är det dags för tenta i Utvecklingspsykologi, kursen jag sysselsatt mig med de senaste fem veckorna. Jag håller alla tummar och tår att plugget ger utdelning denna gången och jag bara behöver går unt och vara nyfiken på HUR bra det gick istället för OM det gick bra. Trots tentaplugg så hann jag med en grillfest här hemma med Åsa och hennes närmaste igårkväll, vilket blev en riktigt trevlig liten tillställning med gott vin och alldeles för mycket god mat. Fantisera själva..
Fördrink: Orgasm - cocktail
Förrätt: Ungsrostat bröd a'la Kina med olivolja och salt
Huvudrätt: Honungsmarinerad kycklingfilé, grönsallad, fetaoströra, grillade grönsaker m.m.
Efterrätt: Chokladpudding med non-stop och grädde

Såå.. trots att det började regna och vi fick använda inomhusgrillen så blev middagen en riktig hit och många mycket intressanta diskussioner hanns med. Jag fick bland annat lära mig att om man först äter en chokladkaka och sedan ett salladshuvud, så tar de ut varandra - enkel matte. Vi lärde Hanna vad olla betyder och efter det följde en diskussion om vad den kvinnliga motsvarigheten borde kallas och "snigla" blev det vinnade förslaget. Och straffpoker är tydligen en hobby som kan utövas och utnyttjas på diverse otrevliga sätt . .


Dagen har alltså använts till plugg, en del sömn och en promenad runt sjöarna med Emelie då jag inte kände att det inte fanns utrymme mina dagliga två timmar på gymmet tyvärr men imorgon återvänder jag! Då blir det jazzdans och antingen styrka eller en powerwalk. Det har aldrig varit så här kul att träna, och resultaten är minst sagt helnice. Jag längtar efter beach '08 . . 


image128

Sure looks like a date to me.

Dagens middag och efterrätt! Vindruvorna fick dock inte plats i magen så de blir tenta-underhållning imorgon istället! Nu blir det sova för min del, måste ju vara pigg och på hugget imorgon.. Wish me luck!

/ M



Kommentarer
Postat av: Anonym

Good Luck my darling! du kommer fixa detta galant :) ses snart!!!!

Postat av: Anonym

På hestravikens Wärdshus, känns bra mycket roligare än industri som jag först hade "fruktat". Åh vad härligt, då firar vi med pompa och ståt när resultatet kommer och vi ses nere/uppe i skogarna igen. SAKNAR DIG martini!

2008-05-02 @ 17:13:25
URL: http://kina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback