dagen

Efter att ha övervägt för- och nackdelar gällande att gå ur sängen idag på morgonen i en halvtimme beslöt jag mig till slut för att stänga av min alltför aktiverade hjärna. Strax efter det svänger jag benen över sängkanten för att upptäcka att träningsvärken vandrat från låren till rumpan och inser att även idag kommer jag vara tvungen att leta efter trappfria alternativ. Tittar mig i spegeln efter x antal gäspningar och upptäcker att smink idag klassas som överflödigt och den onda cirkeln, smink på grund av dålig hy ger dålig hy, är bruten. Färden till skolan, tre timmars föreläsning och den sista timmen med rapport-gruppen är ett suddigt minne på grund av nattens brist på sömn. Agerar under eftermiddagen packorganisatör åt min ständiga följeslagare N som imorgon flyttar sitt pick och pack till Småland och tar sedan själv flyget söderut redan på söndag. Vandrar hemåt i ösregn med ett paraply som vinden blåste sönder för första gången redan i höstas, men piggar upp mig genom att tänka på det utlovade fikat som N ska bjuda på innan avfärd imorgon. Jag pysslar och småpackar redan idag, onödigt tidigt då jag säkert vill använda sakerna jag packade ner under veckan som är kvar. Antagligen en undanflykt för att ge sig ut i det kalla och blöta igen, vilket också är en förklaring till att jag smög in på Lindex innan jag trots allt stämplade in på gymmet. "Tag tre betala för två" -skylten fångade onekligen mitt intresse och snart stod jag i provrummet med fyra klänningar, ett linne och två bh. Tänkte över beslutet under tricepsövningarna och bestämmde mig för att den nya kroppen ska firas med nya kläder, säskilt sådana klänningar med bar rygg och sommarfina färger som Lindex hade att bjuda på. Underskatta aldrig din förmåga att hitta en anledning till att unna dig själv en klänning eller ett par skor, den är helt enastående.

/ M


dagen tunnelbane-news: chaffisen lät som en snygg skåning i sina bästa år med magrutor och bamsekramsarmar. upptäckte när jag gick av att han var en alldaglig skånsk yngling med dålig hållning. Doh.




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad ska jag inte göra i oslo?:) allt är fint med mig, själv då? är du hemma något under stundenten eller?

Postat av: Anonym

vad ska jag inte göra i oslo?:) allt är fint med mig, själv då? är du hemma något under stundenten eller?

2008-05-21 @ 19:54:51
URL: http://rappu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback