Fenomenet: svenskt kösystem.

Jag har en liten hobby som jag utvecklade då jag insåg att man måste stå i bostadskö i ungefär 28 år innan man får en studentbostad i till exempel Stockholm, eller en vanlig bostad någorlunda centralt. Den går ut på att så fort jag hittar en utbildning eller en stad som jag överhuvudtaget kan tänka mig att bo i så anmäler jag antigen mitt intresse eller ställer mig i kö. Detta har resulterat i att jag då och då måste kolla min mail och gå in på alla dessa sidor (eftersom jag inte ens kommer ihåg hemsidornas namn vilket är naturligt eftersom jag inte kommer ihåg alla de städer jag tydligen funderar på, sidor som jag dessutom har olika användarnamn och lösenord på) och uppdatera min status för att visa att jag fortfarande är intresserad. Detta resluterar i sin tur i att det men jämna mellanrum ringer främlingar till mig och erbjuder bostad eller undrar om jag fortarande är intresserad. Som idag, då det ringer det en kvinna från Örnsköldsvik, ja Örnsköldsvik. Vad i hela världen har jag tänkt mig att jag ska göra i Örnsköldsvik? Och samtidigt får man ju sitta där i luren och hoppas att hon inte hör att jag inte förstår någonting när hon undrar om jag vill ha kvar min köplats. Jag spelade med så bra jag kunde, för tänk om faktiskt skulle vilja flytta dit, tänk om jag hittat den perfekta utbildningen där och tllfälligt glömt bort den? 
En ung kvinna måste ju för allt i välden spara och försvara sin köplats.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Don't worry! Vad sägs om 14-tiden? Jag är hemma efter 13-13.30 typ.

Postat av: Anonym

min lilla pusselmussla! Jag saknar dej, hann ju inte ha nån one-on-one time i helgen inte:(... får försöka ses snart igen!
/idans

2008-03-27 @ 17:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback