30 days of night

Okej, dagen går väl än så länge inte riktigt som planerat. Har fastnat framför en film med Åsa, värsta läskiga vampyrfilmen. Men har i alla fall fått igång en maskin tvätt, bestämt med nico att vi ska gå på en dansklass ikväll, letat fram sidor med svar på mina sista frågor och kommit fram till att det blir thekaks-bak i eftermiddag, grova sådana. Tänkte ha lite myspys fika med nybakt bröd och kaffe eller te innan Åsa tar flyget ner till kusten ikväll. Who am i gonna hang with now, haha! Riktigt avundsjuk på henne, känns jättekonstigt att inte åka ner till västkusten över påsk, har ju varit där de senaste fyra åren så det har verkligen blivit en tradition. En sån där tradition som man faktiskt börjar längta efter redan innan är över. Så, det gör lite ont i hjärtat just nu om jag ska vara ärlig.

Back to the movie for a while. Är lite rastlös idag så måste göra annat samtidigt dock. Simutalförmåga, fuck yeah.

En liten parantes bara. Min beslutsångest börjar närma sig en topp vilket förhoppningsvis innebär nedgång så småningom. Igår tog det 40 minuter för mig att handla på ICA här i näckis, varav 15 av de minuterna spenderades i päläggsdisken, eller närmre bestämt ostdisken. Och inte direkt i disken, för det hade ju sett rätt konstigt ut, men framför då. Men anyway, i en kvart står jag där och lyfter och byter och läser "lagrad, mellan, 17% fett, ekologisk, 507 g, Billinge, 462 g, Västan, färdigskivad". Och kan inte bestämma mig. Det slutar med att jag har fya varor att lägga upp på disken, grahamsmjöl, jäst, mjölk och bakmargarin.

Utmattad, förvirrad och sur gick jag hem i regnet. Utan varken, pålägg, frukt eller broccoli.


Killevippen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback