Som fisken i vattnet?

Fredag. Känns som att det är tisdag men sen när kan man lita på min magkänsla? Jag tränar den varje dag men den sviker mig lite för ofta för att jag ska lovorda och lyda dess minsta vink , men wtf, vad ska man annars lyssna till? Eftersom hjärna och hjärta aldrig kommit särskilt bra överrens så måste man hitta en mellanhand, en känsla som förhoppningsvis kan vara ett mellanting, och man brukar ju säga att om magen mår bra.. Ja då mår kroppen bra. Och om kroppen mår bra av att tro att det är tisdag så, fine. Tisdag.


Jag tror att jag är en av Sveriges sämsta människor på att vara student. Att vara student  på universitet innebär en hel del eget ansvar och disciplin. Du måste göra ett eget litet schema över ditt liv, dina studier, din träning o.s.v. för att fylla din vecka med bl.a. 35 timmars studier utöver de futtiga fem som du serveras från silverfat i form av seminarier och föreläsningar. Jag får rysningar. Jag sover länge, har i för sig gjort ett schema som jag istället inte följer och läser alltså alldeles för lite, sitter och bloggar, pratar på msn, tränar för det mesta endast när Emelie frågar och jag inte kan säga nej eftersom jag är kass till och med på vita lögner (fråga mamma, den lilla lögndetektorn)och är ute i friska luften alldeles för sällan och klagar på att jag är fattig. Min poäng är att ju mindre jag har att göra, desto mindre hinner jag med. Då min kalender är fullbokad från första till sista raden, det är då jag är den effektiva, målinriktade och fokuserade Martina som hinner allt och dessutom gör bra ifrån sig. Men det är nu som jag visar min lata, osexiga tafatta sida som dyker upp då och då för att testa mig och se om jag kan ta mig tillbaka till toppen. Den här sidan är aningen vresig, trivs inte var hon än befinner sig eller gör sig besväret att rycka upp sig och stiga upp när klockan ringer.


But as soon the sun decides to return to us, I will be back.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Människor presterar bäst under måttlig stress. det är ett faktum. :)

PUSS Idan

2008-02-08 @ 20:42:48
Postat av: Frida

Hej! hur går de uppe i sthlm?? hihi förstår att de e svårt att sätta sig ner och bara plugga.
Jag hade inte klarat det, blir alldeles för rastlös!
Hoppas allt är bra;) puss

Postat av: emma

Jag tror att jag har hittat min soulmate här i cybervärlden, jag är preciiis likadan!! Varför måste vi nästan ha ihjäl oss för att få saker och ting gjorda egentligen? Puss ;)

2008-02-10 @ 21:09:36
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: emma

Här i Växjö är det bara bra förutom att en förkylning har kommit över mig. Har tenta snart och när den är över ska jag äntligen ta tag i min nya lya och piffa upp den ordentligt! :D
Vad händer i Sthlm då(förutom att dålig diciplin :P)? PUSS

2008-02-10 @ 23:15:38
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Anonym

martajna! kära du jag tror inte du är ensam om att känna så i studentdjungeln... det gör vi nog alla. det är en konst att få alla timmar man borde studera att gå runt, men det löser sig alltid på något sätt!! :)

2008-02-11 @ 09:46:14
URL: http://saannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback