Monkey see, Monkey do.



Vaknade idag med ingen lust alls att gå upp när jag såg den grå himlen och hörde regnet som slog mot rutan, så jag vände mig om och somnade om. Ett par timmar senare vaknade jag på andra sidan och kom fram till att det var dags att pallra sig iväg till skolan och planka in på em-gruppens föreläsning i grundläggande statistik. Har helt enkelt inte råd att missa en enda föreläsning eller seminarie i statistik då det verkligen är min svaga sida. Det regnade när jag gick hemifrån, från skolan, till gymmet och när jag äntligen hängde upp min för årstiden alldeles för tunna jacka här i min stora rymliga hall (läs med en stor dos ironi, men jag har i alla fall en hall!). Det sammanfattar väl sinnesstämningen för dagen ungefär.



Ok, med risk för att låta minst tio år äldre än vad jag låtsas vara varenda gång jag köper sl-kort så bara måste jag dela med mig av ett alldeles galet gott middags tips som jag råkade upptäcka idag. Bandpasta med spenatstuvning och stekt kycklingfilé med wok-krydda, sen gjorde jag pastan och stuvningen till en enda röra. Hur man gör behöver jag nog inte gå närmre in på.. Skulle ni vara så pass vilsna i köket får ni helt enkelt höra av er :)



Btw, även den kommande helgen kommer att spenderas hemma i Småland. Så om det är någon annan som har tänkt att bege sig hemåt så är det fritt fram och mycket uppskattat med ett litet telefonsamtal, long time no see gäller många av er! Haha, börjar ju bli värsta kontaktannonsen här, well. Let me know.



Äsch, det här inlägget blir ju bara tråkigare ju mer jag skriver. Så, hepåre!



Kommentarer
Postat av: emma

Jag har inte börjat träna här än :S Skulle komma igång nu i februari hade jg tänkt men det verkar skita sig. Har en gratis prova-på-månad på gymmet så det jag kan ju alltid utnyttja :) Var några från dansstudion på universitetet idag och jag blev så jävla sugen att svänga lite på höfterna så jag tänkte kolla upp om det kan vara nåt för mig :) Annars är det mycket föreläsningar just nu och det känns bra att ligga i ordentligt för en gångs skull och nästa vecka ska jag börja gå lite kurser med min lilla vovve :) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback