Bokat.

Biljetten hem är betald och skickad till mobilen. Ankommer torsdag kväll.. Har inte bokat nån tillbaka men det får väl ordna upp sig, är lite tomt på kontot för tillfället bara :P kan ju alltid hoppas att det kommer in lite oväntade guldpengar på nåt sätt.. Men mynt är ju runda för att de ska rulla har jag hört! Och säga vad man vill om mig men att sätta sprätt på pengar det är jag tydligen en jäkel på!

Och på tal om det så var jag sådär vuxet ekonomisk igår och räknade ut hur mycket pengar jag handlat mat för under den senaste månaden, inklusive lunch och restaurang besök då, och det var ingen nudlarmedtonfiskochknäckebröd-summa där inte. Hujeda mig vilken chock jag fick, hälften av summan var mat som jag köpt ute, typ luncher, vilket inte är okej när man ska göra ett någorlunda försök att leva på existensminimum. Jag har mycket att lära och dessutom får jag bakläxa för krogrundorna, inte okej! Så, mina tips och krav till mig själv  (och till dig med om du känner dig en aning fattig) inför den kommande månaden är nu som följer:

-> Lunchlåda all the way.
-> Öl istället för drink på krogen.
-> Taxi = förbjudet.

Har redan en tid för att färga håret imorgon som jag kommer uttnyttja trots allt men får väl trösta mig med att det blir halva priset eftersom jag ska göra det hos en elev på Hårakademin plus att jag inte kommer lägga mer pengar på tokdyra inpackningar - de jag har samlat på mig hemma får helt enkelt duga..Trodde väl inte direkt att jag skulle leva som student när jag gjorde mina extensions :P

Ok, ganska mycket tråk blev det idag men hur mycket man än vill ignorera sitt kontoutdrag så finns det fortfarande kvar, pengarna rullar inte in som dom ska såvida du inte har ett jobb eller oanade krafter. LIve well my dear student-friends! Och ni andra får lyxa vidare.. ;)


Kommentarer
Postat av: idan

Farsta tror jag.. vad jag vet iaf.. puss

2008-02-18 @ 17:46:02
Postat av: Anonym

Okej.. ja det var synd isåfall.. det är SCHYSSTA slantar för en student kan jag påpeka! :)
Jag lever flott. :-p

2008-02-18 @ 20:57:16
Postat av: kina

welcome to the poor students club. luckily there is no entrance fee - but a horrifying big existing price

Postat av: Jonis

Hej stumpan!! Det var ett bra tag sen nu du och jag marker att det verkar ga ratt bra for dig med studierna och livet som student ;) Maste bara beromma dig for ditt roliga "chickflick?" skrivande, haha..skrattar OFTA och mycket nar jag laser dina inlagg, tack for att du gjort min dag hjartat :) Ses snart och ha det kanon! pussochkram!

2008-02-19 @ 15:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback