Familjen Tykon

Finncrisp och Ädelost-broccoli soppa. Sådär gott men äter mest för ätandets skull.

Konversation angående en champangefärgad vägg som ska målas beige.
Pappa rörandes i färgburken: - Vad ska det vara för färg på färgen? Den ser ju vit ut. . .
Mamma: - Ja men hon i affären sa att jag inte skulle oroa mig över att färgen var ljus i burken, den mörknar när den torkar!
P - Okej. . . Men blir detta beige så heter jag Allan. . .

Målningen påbörjas och efter att halva väggen är målad börjar mamma leta efter lappen på burken för att hitta torkningstiden.
M - OJ...! (mummlar) ..trä och metallfärg.. Det är visst fel färg! Detta är grundfärgen till dörrarna! Hahahaha!
Mamma, pappa, Storebror och jag skrattar så vi håller på att få andnöd.

Jag är hemma.


Kommentarer
Postat av: Bruce S

Känns nästan som att jag var där och upplevde det samtalet! HAHA

2008-12-21 @ 15:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback