Augustiskymning

Efter en vecka hemma har jag upplevt mer regn än vad som faller över kos under ett år, sovit mer än under den dubbla tiden i juni och juli och åter igen gått tillbaka till en alkoholintagsnivå på maximum två dagar i veckan istället för sommarens sju. Kroppen börjar långsamt återhämta sig efter en månad av förkylning med utmattande och konstant hosta och en tragisk olycka som man fortfarande inte kan tro är sann. Tydligen så är det fortfarande sommar enligt konstens alla regler och ännu är det  några veckor kvar av semestern så jag roar mig nu med att jobba i en vecka eller två framöver. Imorgon kommer jag förhoppningsvis veta vilken lägenhet på Stallvägen som blir min i september och då börjar allt det pyssliga med att fundera ut inredning, möbler och färger till mitt nya hem och just nu känns det som att det gör detsamma om det blir den med en sämre planlösning. Jag är nu helt enkelt för gammal för att komma hem och bo hos mamma och pappa och jag vill komma iväg till Växjö och mitt eget liv igen så snart som möjligt. Detta trots att  det är mer än lyx att alltid vakna upp med ett välfyllt kylskåp och att tvätten är omhändertagen innan man ens hunnit märka att den är borta. Det är dags att återvända till verkligheten och vardagen, med träning, ekande kylskåp, panikplugg inför tentor, billigt bag-in-box och frihet. Friheten att komma och gå vilket klockslag som jag vill på dygnet, disponera min egen tid och även att åter igen få aktivera mina slumrande hjärnceller.

Tätare uppdatering följer.

♥ Martina





Kommentarer
Postat av: kina

tack själv för att du kom! och tack för good mojito :) sigges var jättekul, behövde verkligen dansa av mig. synd att du inte följde med.. men hoppas du hade trevligt iaf. fika nästa vecka då? puss!

Postat av: emma

Jag håller helt och hållet med. Vi har helt enkelt blivit alltför vuxna för att få allt serverat, och jag vet vad jag pratar om efter en hel sommar hemma hos mamma - hur underbar hon än är :) Men snart kommer du ner hit till mig, den svenska hösten och Växjös studentliv - tänk vad kul vi kommer att ha! :D Hör av dig så fort du vet nåt om lägenheten! :) PUSS

2008-08-12 @ 11:03:43
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback