depression light?

Solen skiner som om det vore vilken dag som helst, i juli ? men trots det så är vi bara i mitten av mars och låångt ifrån den trots allt ganska härliga svenska sommaren. Detta mars är av en ny sort som domineras av det så kallade aprilvädret ? vilket vi inte ifrågasätter efter helgen i härliga, men ack så väderombytliga Göteborg. Under söndags brunchen hos Jennie kändes det som vädrets makter hann avverka både en och två årstider med både snöhagel med åska och storm till strålande sol på mindre än en timme! Hold your horses, weathergod. Efter en stillsam och bekväm tågresa i lördags var jag alltså framme i Göteborg där jag möttes av tre välbekanta ansikten, kan inte fatta att det var två, nästan tre månader sen sist! Men kan inte påstå att det kändes av särskilt mycket. Eftersom vi var en aning sega allihopa av diverse olika anledningar fick det bli soft uppladdning med godis och chips, och kaffe för min del!  Förfesten var kanontrevlig och ägde rum i en värsta lyxlokalen (är det inte meningen att allt som har med studenter och göra ska vara fattigt och inhandlat på second hand och loppmarknader?) med bar, platt-tv ? you name it. Idas nyfunna vänner var inte så tokiga de heller och definitivt bra party- och ögongodismaterial! Även om allt inte blev riktigt som det var tänkt så var det ändå en kalasrolig helg med tre underbara och uppskattade vänner. (Den fjärde är, som ni som följer bloggen vet, strandsatt i en damsko lite längre söderut i väntan på räddning. Ni har väl för guds skull inte glömt insamlingen?) Lägg till lite chokladmousse med tillhörande orange isglass (med ett finare ord såklart), hemgjorda scones med sylt och vispgrädde (!?), skratt och tårar, bilder som ska skickas till Slitz, dans, diskussioner om Fitler och en massa KÄRLEK. That?s my weekend in a nutshell.

Bilderna är på ett ställe, jag på ett annat så ge dig till tåls. Det kommer.


PP. Varför vill jag ändå gräva mig ett mysigt mörkt litet hål i jorden och krypa in och lägga mig?



Kommentarer
Postat av: kina

Ja, strandsatt är ordet! så var är min flaskpost? kärlek

2007-03-20 @ 22:41:05
Postat av: kina

haha, ja så kan man ju med tolka det :) jag syftade på mail annars. gullunge! Vad är det här för spökerier om en depression? Boktips? - Munken som sålde sin ferrarri. Jag ska bli ambassatör för alla världens bokförlag, heja ökade försäljningssiffror! (nä, den är GULLD värd) puss!

2007-03-22 @ 21:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback