A week in Reftele

Goddagens mina vänner! Vilket härligt vårväder vi har idag då! Solen skiner och smälter bort all snö, och det gillar vi! Har idag redan hunnit med att titta på Vasaloppet, som i för sig inte är slut än, varit ute och gått en runda för att sedan sitta och glassa en stund här framför datorn. I eftermiddag bär det kanske av till Steninge för att spana in den nya stugan men vi får väl se. Daniel ska dit och jobba så jag får ju underhålla mig själv i ett par timmar förstås.. Perhaps.

Känns skönt att ha i stort sett hela veckan planerad med jobb, då kan man slappna av och slippa de jobbiga samtalen som kanske kommer klockan sju på morgonen. Ska alltså till ett nytt ställe imorn och lära mig och bara det är ju soft, det betyder egentligen att jag bara ska gå och titta på ;) Men man brukar känna sig dum när man bara står där och glor så det brukar sluta med att man hellre "jobbar" istället. Är spännande hur det blir faktiskt, har ju bara varit på Mogården förut. Förskolor har jag ju varit på vldigt många olika ställen så det är jag ju rätt van vid , det är ofta samma regler och sådär men det är annorlunda med äldre. Ni skulle bara veta vilka procedurer och grejer dom har för sig..  Well, det ordnar sig nog. Räkna med en hel del härliga historier efter den här veckan i alla fall, haha! Det är nämligen en hel del dementa som bor där och det kan bli liv i luckan då kan jag lova er! Haha!

Have it nice. Pusseli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback