Hungrig?

Idag tänker jag faktiskt brar presentera min nya vän. Älsklingens nya (b)ärbara. Ah, ganska nice är det, att sitta i soffan och blogga lite lätt och obekymrat. Det enda vettiga jag har att tillföra idag är ett recept faktiskt. Vi pratade ju om det runt jul när alla galna vänner var hemma, att vi skulle dela med oss av lite goda recept. Så nu tar jag det första trevande steget mot tantstämpeln och presenterar stolt:

Broccoli och vitlökssoppa
5oo gram broccoli
600 gram potatis
Så många vitlöksklyftor du vågar, dock minst 8 st.
Ca 1 liter grönsaksbujong
Creme fraich
Riven parmesanost

Skala potatisen och skär i bitar. Skala vitlöken och fräs dem hela i en gryta med lite olja.
Häll sedan i buljongen, potatisen och broccolin och låt koka i ca 30 min.
Använd sedan en mixerstav för att köra soppan slät.
Severa med en klick creme fraich och/eller riven parmesanost

Sådär ja, men ett litet tips från mig till dig är att hälla av lite buljong innan du mixar soppan så den inte riskerar att bli för vattnig. Spä vid behov istället.


Ses!

Kommentarer
Postat av: kina

Tantstämpel - det var fan dagens!!! =) Gissa vad matlagning det blir för Kina när hon skaffar eget crib, och lätt att alla NI ska komma och hälsa på (var det än blir). Reftele kanske? NÄÄÄÄÄÄ

2007-01-16 @ 22:16:45
Postat av: Anonym

hahaha GÖTT med lite matrecept! kan man ha nytta av här i vuxenvärlden! ;)

och fy var roligt med kos!! planerar ni att vara borta hela sommaren? (och jag blir inte LITE avundsjuk) haha

Postat av: Anonym

okej, hur länge håller kursen på?
och gick det inte så bra med jobbet du pratade om hemma hos sofie? tråkigt isåfal..

du jag har ingen aning om vad som händer i sommar, är ensam hemma ett par veckor och planerar en feting 20 årsfest! men det är väl allt än så länge, haha, det där med att planera har aldrig varit min grej...
KRAM

2007-01-17 @ 08:43:40
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: madde

hej bruden! planerar en snabb visit nu i helgen, emn den ska spenderas i lugnt tempo är det bestämt! vad händer i ditt liv nu då? hur var nyår? lever livet och hur går det med jobb? ha det toppen, vi syns! kram

2007-01-17 @ 08:55:38
URL: http://kvasifilosof.blogg.se
Postat av: emmis

ja, det kanns ju bra iaf.. ar ju verkligen jattejobbigt att inte kunna vara hemma just nu, men det finns ju anda inget jag kan gora at saken.. hon finns dar nanstans iaf, dock inte hos oss som forut och sakna henne kommer vi alltid gora.. kram

2007-01-17 @ 21:28:10
URL: http://emkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback